• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Ester1

Hej, hoppas ni har det bra. Jag tänker på er.

• fightclub

Nu är det sena kvällen här i `Svedala´. Men ni ligger troligen och sover då de e mitt i natta hos er. ( Eller tidiga morgonen) Hoppas ni sover gott och får en härlig dag i morgon. Vi tänker på er, och håller ställningarna här hemma. Koppla av!
    Sov gott! Vi och Tille håller kollen.
    Kram/Helena

• Tusenlilja

Skickar en stor kram till er
    och en fjärilslätt puss med vinden
    till Tille

kram

• Tarjas

Hej Tillevännen...Det är Tarja. Ja jag vet att jag inte skrivit nåt på ett per dar, men har varit väldigt trött och haft mycket att stå i. Du vet att du alltid finns i mina tankar Hjärtat, eller hur? Men nu är jag här.
    Läste att din mamma och pappa har det bra på sin välfötjänta semester, och att din mamma varit lite ledsen idag... du vet ju Tillehjärtat hur det är...vi har ju pratat om det förut...Ibland blir man ledsen, men sen kommer man ihåg alla härliga stunder och minnen man har och då blir man gladare igen...man får vara ledsen ibland, och behöver vara det också...Men tänk vilken tur de har...dina underbara föräldrar...Mamma Therese och Pappa Nicklas...de har varandra, kärleken, styrkan, modet, orken och viljan att ta sig igenom det här...och så har de Liam och Dea...och dig Tille-Prinsen...i sina hjärtan, tankar, i alla vackra minnen ni har delat tillsammans...älskade lilla vännen...
    Vet du Tille...jag kommer inte kunna skriva till dig på en hel vecka! Jag vet inte hur jag ska klara mig. Men vi ska åka på semester, vi ska flyga imorgon, och jag och Elina ska hålla utkik efter dig när vi flyger bland molnen...och vinka till dig...vi ska till Kreta hoppas det är bra väder där...men det kan väl du fixa Tillekillen?
    Hoppas du har det så jätte bra med dina änglakompisar...Du...kämpen...Tille-Prinsen...mammas och pappas skatt...Vi får pratas vid även om jag inte kan skriva till dig...

Sov så sött med Bamsesnuttisen...i din varma sköna säng...Hjärtat...

Du finns i mitt hjärta...idag...imorgon...i evighet...

Massor av varma nattikramar

Tarja

• FraNorge

God kveld, i Thailand. Leste din dagbok, naturlig at savnet og tankene kommer nå som ting roer seg rundt dere. Enkelte dager vil nok antageligvis være tyngre enn andre.. Godt at du føler det bedre idag. Klem fra meg.

• kulla06

Hej på er.
    Skönt att se att ni har det bra, men det är klart att ni saknar lillprinsen, sådana dagar kommer det att bli många av. Även sådana dagar är värda att spara i minnets skafferi, med tiden blir dom dagarna lättare och lättare konstigt nog. De dagarna är jobbiga när dom kommer, men konstigt nog stärker dom en också. Ta väl hand om varandra nu när det är bara ni två.
    Många kramar till er bägge.

• Helena o Teo

Tillevännen, jag tänker så mycket på dig, så konstigt det är ändå. Jag menar, jag har ju aldrig kännt dig, på riktigt menar jag. Men ändå är det precis som du alltid har funnits i mitt hjärta, och jag känner att du håller så hårt och starkt i det Tille. Och du vet ju att du får ha det för alltid, så länge det känns bra för dig!

Nu ska jag ta en dusch och sen ska jag krypa till kojs.
    Men innan jag somnar ska jag vinka till dig så klart!

Godnattpuss på näsan!
    /Helena

• Hemgårn

Tille, ikväll gick det bra att springa. I en timme och trettiotre minuter sprang jag. Inga bekymmer. Det var ju bra. Du har det bra där du är tror jag. Det finns ju så mycket att göra för små pojkar i äventyrens land. Ikväll har jag fått en aning om ett nytt äventyr.

Det smattrar på fönstret. Regnet som faller ohämmat utanför vår stuga är tungt och allt där utanför är genomdränkt av vatten. Trots att det är lunchtid är himlen mörk och molnen verkar stå helt stilla. Plötsligt mullrar det till.
    - Vad var det? frågar gossen ängsligt från sin plats på fällen.
    Jag vänder mig bort från fönstret och går bort till spisen.
    - Det är inget att vara rädd för, svarar jag lugnt. Det är bara lite oväder. Det är över snart ska du se.
    Jag lyfter av grytan med choklad och häller upp i två stora muggar. Blå choklad, förstås.
    Med en mugg i var hand går jag fram till fällen och sätter mig ner.
    - Här lille vän, säger jag och räcker gossen muggen med rykande choklad. Den är väldigt varm nu så vi får kanske vänta med att dricka.
    Gossen nickar och kastar en blick mot fönstret. Med en suck vänder han sig bort från fönstret.
    - Vad är det? frågar jag.
    - Äsch, det är inget speciellt, svarar gossen och stirrar in i elden.
    Jag ser att han är lite ledsen och det kan jag förstå. Han hade sett fram mot den här dagen för vi skulle ju spela kubb ute på gräsmattan framför stugan. Jag sätter mig bredvid honom och rufsar om hans toviga blonda gossehår.
    - Du, lillkillen, säger jag glatt.
    Gossen tittar på mig över kanten på muggen.
    - Ja Magnus?
    - Jag tror nog att det snart slutar att regna och att solen snart kikar fram. Det är vad jag tror.
    Gossen ler och ska precis säga något när ett starkt ljussken lyser upp i fönstret. Gossen flämtar till och pekar stumt. Sen smäller det till. En riktig åskknall. Plötsligt har jag en liten gosse i famnen. Han håller sig fast och darrar i hela kroppen.
    - Så ja, lille vän, säger jag och stryker den lille pojken över håret. Så ja, det är inget att vara rädd för.
    Gossen öppnar ena ögat ock kisar på mig.
    - V-va-vad var det där? frågar han och blundar hårt igen.
    Jag ställer mig upp med gossen i famnen.
    - Kom så ska jag visa dig. Håll i mig bara så du känner dig säker.
    Jag går bort till fönstret och drar fram en stol. Vi sätter oss och jag håller ena armen om honom.
    - Titta nu, säger jag och pekar ut över ängen.
    Gossen kikar ut genom halvöppna ögon. Han håller hårt i min arm men vågar i alla fall kika en stund.
    - Molnen ser så arga ut, säger han och ryser till.
    Plötsligt blixtrar det till igen. Två stora blixtar jagar varandra över himlen och knallen kommer omedelbart. Gossen kryper in i famnen på mig igen.
    - Det där, berättar jag, kallas för blixtar. De kommer fram ibland när det är oväder och vi brukar kalla det för åska.
    Gossen ser på mig med sina stora blå ögon.
    - Är det inte farligt? Såna blixtrar? frågar han och ser sig om efter sin mugg. Den står kvar på fällen.
    Jag reser mig och sätter ner pojken på stolen.
    - Sitt där, säger jag, jag ska bara hämta våra muggar.
    - Åskan är farlig ska du veta lille vän, men den är inte farlig om man vet hur man ska skydda sig.
    Jag sätter mig på stolen igen.
    - Hur skyddar man sig då? frågar gossen oroligt.
    - Jo, svarar jag, man ska hålla sig inomhus. Det är bra, men man ska inte ställa sig under träd eller vara ute på tjärnen. Då kan det gå illa.
    Gossen tar en klunk av sin choklad och ser sedan upp på mig.
    - Vilken tur att vi är inne då Magnus, säger han och ger mig en kram.
    - Ja, det är tur det kompis, svarar jag.
    - Det är tur att du är här Magnus. För då slipper jag vara rädd.
    Jag klappar gossen på kinden och ler.
    - Du och jag Tille. Det vet du.

Kanske lättar molnen och kanske kikar solen fram. Vad vet jag. Kanske blir det kubbspel imorgon för äventyrarna? Vi hoppas. Eller hur Tille?

Snusningar från din Internet-kompis Magnus

• Tarjas

Hej Therese och Nicklas

Vill bara önska er en fortsatt härlig semester. Tille-Prinsen är med er...alltid...leendes och kikandes med sina underbara blå...

Ha det så himla bra.

Kramar i massor
    Tarja