• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • annca

Heeej!
    Spännande dag ni haft! Ormar som attakerar! Huga! Det vete katten om jag hade vågat!
    Tigrar hade varit kul att träffa, men det fanns inte i någolunda närhet av där vi var.
    Och jag förstår att fjärilsfarmen drog fram minnen, men så skönt att de var ljusa! Så vackert det måste ha varit. Vi missade fjärilsfarmarna, men såg massor av vilda när vi åkte på floden Kwai (eller Kwa Noi som den egentligen heter)!
    Om ni får möjlighet så besök en orkidefarm också! Det finns så otroligt många vackra orkideer i Thailand!
    Så smaskigt det låter med kina-käk! Blir smått sugen, fast det bara är strax efter lunch här!
    Sköt om er riktigt ordentligt nu och ha en underbar kväll!
    /Anna

~*~ Det är lättare att prata än att säga något ~*~
  • olivettan

Hej Therese!
    Kul att se att dagen varit bra, och att du "träffat" många djur.
    Men lova att inte lägga in bilder på ormar.....
    Då dööör jag, ormfobi!!

Hoppas kinamaten smakar gott!!

Många kramar till er båda

• Klatermaja
    Vilka roliga saker ni hittar på! Det måste ha varit underbart med alla fjärilar som påminner om Tille. Vem vet, kanske är han en av dem? Hoppas middagen smakade gott och att ni fått i er några schyssta drinkar .

Hoppas ni får en trevlig kväll och en god natts sömn.

Kram .

Ps. Tille gör sitt bästa för att vi i Sverige ska få njuta av solen vi med. Förstår om han är lite trött efter allt väder han gett oss, så lite regn kanske inte ksulle sitta fel .
    /Klatermaja - en förvirrad solstråle
  • Sanders mamma 04

Heisann!

Det høres ut som dere har en trivelig ferie med mange opplevelser. Så spennende å være med i showet. Du er modig Therese!

Kos dere med kinamat i kveld, nam, nam. Skulle gjerne vært med

Ha en fortsatt fin ferie!

Klem

• qramiz

Hey
    Kul att höra ifrån er vi väntar med spänning, känns som ni har en härlig resa...vill oxå!!
    Fiska- ja det kan ju vara kul och en upplevelse (gillar ju det själv) men att bli sjösjuk är ju ingen hitt!!
    Kina mat- ja det tackar man ju inte heller nej till...MUMMA
    Saknar mycket av dina inlägg i tråden man tittar flera gånger per dag...tänker på er massor...
    Mycket kärlek och kramar till er båda....

• qramiz

Ps, är bäst att tillägga att jag kommer att åka bort till Finland (yippie eller så beror på vad man jämför med som Thailand kanske) åker lördag kommer hem onsdag, så jag kommer inte att kunna gå in på tråden som det ser ut nu, men kommer att tänka på er massor , och många gånger om...vi ska bla besöka ett kloster hmm, jo det är så, och jag kommer att tända ett ljus för Tille och er goa familj om jag bara får den möjligheten...
    Är med er jämt....precis so lillkillen är ....

• Medium

Hej hej!

Nu har jag kollat in här så ofta utan att skriva.

Låter som att ni har det bra och jag längtar också efter att resa. Det blir inte än på ett tag dock, vi stannar mest på hemmaplan (eller åtminstone i Sverige) i sommar. Kanske till vintern...

Som ni säkert vet har vi det härligt här hemma också (fast idag har det varit lite "ostadigt" i delar av landet) så det går ingen nöd på oss heller. Hoppas det håller i sig tills ni kommer hem - svenska våren/sommaren är ju inte heller så dumt även om det är något helt annat i Asien.

Ha det så himla gott - ni förtjänar det så väl!!!

Kram till er!

• fightclub

Attan vad mycket ni hunnit med i dag. Du är tuff du Therese. Ställa upp i ormshow.....nästan så att jag gjorde i brallan när jag läste det, fast jag sitter här hemma! Om ormar tycker jag INTE!
    Det är härligt att vara till sjöss, men precis som du blir jag sjösjuk. Hoppas du får tag på `piller´så du får en minnesvärd tur du också, utan att hänga över relingen grön i ansiktet.
    Det är ju bra att göra saker för varandra. Tjänster och gentjänster vettu...hehe.
    Hoppas maten smakar bra och att ni får en härlig afton under stjärnhimlen. Tille blinkar säkert till er.
    Ha de bra.Kram/helena

• Neelah

Så härligt det låter! Hoppas att resten av resan blir lika bra och att du slipper sjösjuka. Ett av de effektivaste medlen mot sjösjuka är ingefära (ginger på engelska) och det gör en inte trött så som åksjukepiller gör.

Kram
    Pernilla