• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Nichth

låter helt underbart therese! klart sorgen finns ju under ytan och när man har en massa tid så är det ju lätt att den dyker upp. men det kan ju vara ganska skönt också.

ha det så skönt!

kramar
    ~vildas mamma~

• annca

Att få tid att stanna upp, ta det lugnt och tänka är nyttigt - men visst gör det ont! Men man behöver det - för att  bygga upp något inom sig som helt plötsligt briserar, det gör ännu ondare. Det som finns under ytan, nära eller djupt nere, får tid att bubbla upp när man slappnar av.

Tille kommer ju alltid att finnas med er, inom er (och vakande över er)! ♥

Ett dopp i poolen - så skönt det låter! Speceillt om man varit ute i värmen och förgäves letat efter en affär! (Vet precis vad du menar! Been there - done that!)

Hoppas ni får en kul upplevelse imorron, med akvarium och tigrar!

/Anna

~*~ Det är lättare att prata än att säga något ~*~
  • Happy me
    Kära Therese!
    Kan det inte vara just det som är så bra att ni har åkt till andra sidan jordklotet också? Att få tid till att tänka, prata och bara vara med varandra. Oavsett hur mycket sorg du har bearbetat innan så är sorg inte något mätbart. Det tar inte slut utan snarar att det har olika slags styrka som avtar ibland men slår till med full kraft ibland. Det är ju inte en fråga om att glömma och gå vidare utan att lära sig hantera vardagen och den nya formen ditt liv nu har tagit.

Jag hoppas middagen blir god och att den är en JÄTTESTOR en! Kram till er båda!
  • Thena0507

Hoppas att ni har det helt underbart i Thailand Therese o Nicklas. Det e ni värda. Jag förstår er saknad o visst den kommer att ploppa upp när som helst utan att ni minst kan ana det. Shoppa på nu o ät god mat . Förresten ni kan köpa med er kokosolja på flaska hem, lovar att ni blir kanon bruna här hemma av den. Testade en sådan soljolja förra sommaren o jag blev svart på den korta tiden. Glöm nu inte massagen...
    Ha det så jättebra i hettan/Jennie o Theo

• emilsson

Hej therese och Nicklas:
    Skönt att höra att ni har det bra!!
    Förstår att saknaden av Tille blir extra stor nu när ni har lite mer tid över att tänka... Fast det behövs nog. Det är viktigt att vrida ut in och in på alla tankar och känslor ordentligt. Annars lär man aldrig bearbeta sorgen ordentligt. Saknad och sorg kommer ju alltid att finnas,men på olika plan vid olika tider.
    Även om Tille inte finns hos er,så kommer han ju alltid att finnas med er!
    Ha det nu härligt och passa på att njuta av varje stund.
    Många kramar/Caroline

• Klatermaja
    Åh vad härligt det låter att slänga sig i poolen!! Ni måste ha det underbart?! Förstår att tankar på Tille kommer fram när ni har det lungt, men han är alltid med er .
    /Klatermaja - en förvirrad solstråle
  • qramiz

Hej familjen go..
    Usch lider så med er- jag får så ont i magen och tårarna stiger då jag läser om din dag igår, det kommer flera sådana det bara är så...det ni har genomgått är det svåraste en förälder måste genomgå, har säkert nämt det tidigare...nu har lugnet börjat lägga sig, ni är inte fullt så sysselsatta nu när ni är på semester, så nu passar verkligheten på att komma ifatt er- men för jösse namn Therese och Nicklas- gråt om det känns som ni behöver det, det måste ni för att kunna komma i fas igen..konstigt hade det varit tvärtom....Ni saknar ju ändå lillkillen inte som sjuk men att få ha någon nära känna gosa och mysa precis som innan..det kommer att bli bättre, och jag verkligen hoppas att ni kan få en frisk bäbbe snart och att allt går vägen och fort- helst igår!! Åhh, tänker på er massor...Stora gossiga kramar till er båda och Tille blåser en puss med vinden till dej- tyckte om dej från första dagen jag la märke till dej- och du har ju bestämt dej för att stanna hos mej, det märker jag...Qram

• kaaki

Det låter underbart med promenader spel bad och annat!!
    Och alla runt omkring vänliga osv.
    Klart det kommer tårar när man tänker på fjärilspojken Tille.
    Ha en fortsatt solig och skön semester.Kram/k

• fightclub

Hej på er där borta. Har just läst i tråden. Klart som tusan att det kommer såna dagar då ni saknar Tille så starkt. Och det är ju såna stunder som nu, när ni har all tid i världen att tänka, som det kommer över, extra starkt. Men det är ju bra ändå att det kommer, och inte trycks tillbaks, för att komma ut långt senare. För hur djup en sorg och saknad än är, så bleknar den värsta känslan med åren. Och man kan minnas och tänka tillbaks, utan att just den kvävande saknaden tar över.

Låter som en rejäl prommis ni gjort. Så ett dopp efter det kan jag tänka var hääärligt.

Ha de gott, och sköt om varandra. Kram/Helena

• niederkk

Hey Therese and Nicklas, hope you have a nice evening and a good night in Thailand.
    I also think a lot of time of Tille. He is sitting on a white cloud, watching you
    Regards from Germany, Kristina