• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • HeWe
    Hejhej...trevlig blev avslutningen...å nu är ni snart på G norrut..
    Såå trevligt me ett litet stopp här i mitt Piteå..eller mitt å mitt..men min hemstad...
    Hoppas ni får skoj på badet, joodå, det är nog kanske kallt där.. men de ska ju vara tempererat på Äventyrsbadet, men de var såå längesen jag var där, så jag minns inte. Man är ju sällan på såna ställen mer, då tjejerna vuxit upp..Nu far de själva om de ska badas...
    Vi var mycket på NordPoolen i Boden förut, å där e de fint, de har ju även en vanlig pool om man vill simma längd åså..men de finns inte här hos oss..bara en massa snurriga rutschbanor å spiraler å Piteälven å forsar å vad de då heter...Hoppas ni får skoj där iaf... så sänder jag er en supervarm kram när ni ändå är här...

Så var det den låååånga resan upp till Boden, men med många stopp, så känns de nog lugnt..Å Liam verkar ju vara en sån cool kille, så honom tror jag ingen träsmak från bilresan biter på.
    Nu får du en natt utan småkissarna i sängen...känns nog konstigt, de e ju för söööta, Ewald å Lill-Elsa...fin ras.
    Nu säger jag nattinatti...Tillemann hänger ju me på resan, givetvis, han får sig nog ett myzigt gott skratt när han får se papz å mamz å Tigern snurra runt i centrifugen på "Äventyrsbadet" på PiteHavsbad...de blir nog en upplevelse, tror jag, oooiiiiiiiiiiiii!
    Å du, Tillemann...de där trädet vi snackade om för nån dag sen, som jag skulle köpa till Sofies fröken...det blev ett fint äppelträd.."Silva" heter det, å det ska trivas här uppe, för jag har ett sånt me..å jag får massvis me äpplen på mitt 3 åriga träd..mumzzzzz. Så hon blev jättenöjd över vårt beslut.
    Trevlig Bodentripp nu då, blir de kanske att gå å kolla på BodenTravet, visst var ni lite TravIntresserade eller?  De ligger jäms me stora vägen in mot Boden, på vänster sida..så nu vet ni.
    Ha de nu så jättebra, önskar er massor me trevligheter i helgen...å många minnen att samla på...krama Kristoffer, Kerstin, Gunnar å André från mej, å tutelituuuuuta i Pite..kram Helén.

• Jannika9905
    Go´kväll kära familjen!
    Snart bär det iväg norrut till en massa badäventyr o annat skoj. Hoppas det blir en fin o trevlig resa. Hoppas ni får riktigt fint väder, det tror jag nog att Tille ser till. Bada iskallt kan ju vara kul om man tycker om det. Inget jag skulle föredra, men alla är vi ju olika tack o lov. Det blir nog bra ändå. Ni får hälsa så gott till Kristoffer o hans familj. Kommer snart tillbaks hit o hälsar på er igen. Massor av kramar till er allihop!

Kära Tillevännen!
    Tack för alla solstrålar o all värme du o dina vänner skänkt oss här nere idag. Det har varit alldeles underbart. Idag har vi tagit fram poolen här o gjort den ren o fyllt den med vatten. Jonathan längtar så till imorgon då han får bada i den. Först ska han ju på sin allra första skolavslutning o det ska bli spännande. Du får ha en bra resa med familjen nu så kommer jag snart tillbaks o kikar hur ni har det. Nu får du sova så gott på ditt mjuka moln o drömma sött. Vi hörs snart igen vännen! Massor av gosiga mysiga kramar o snusningar till dig lilla vän! Skickar även några till lille Berat såklart. Sovgott!!!
  • Killarna Larsson

Go morron!

Hoppas att vädret blir suuuper duuuper fint idag.
    Hoppas ni får en härlig dag!

• Killarna Larsson

Å hoppas på att resan till Boden går fin fint!

• Mettan69

God morgon kära familj.

Hoppas resan går bra och att ni får en skön helg. Bara inte Kristoffer blir sämre igen så resan måste ställas in. De var ju lite tveksamma i går. Håller tummarna för lille Kristoffer. Får ni bara göra lite stopp och fika och kyla ner er lite så kommer resan säkert att går bra.

Ta väl hand om er allihop.

God morgon Tille.

Nu kommer ännu en helg med mycket lek och skratt. Du kan väl även kolla ner till Kristoffer också. Han är lite krasslig just nu, förkylning. Han skall ju få besök av dina föräldrar och din storebror så då vet jag att han vill komma hem från lasarettet för att träffa dem.

Saknar dig och dina kloka ögon. Du underbara lilla prins. Allt gott till dig och dina vänner där uppe.

Många gosekramar Marieth

• annca

Gomorron gomorron!

Åh, hoppas verkligen att Kristoffer inte blivit sämre igen, lille sötnosen.

Tänk, "finfrämmande" från Sundsvall!

Hoppas nu resan går bra. Men det gör det säkert. Liam kan nog förströ sig. (Tänker på alla turer till fjällen vi gjorde när jag var i hans ålder...) Många sträckapåbenen-stopp, så!

Tillekillen, har du sovit gott inatt? Blir det mer jungel-expedition i skogen idag? Du och Berat och så kissen Lilleman tassande bakefter. Undrar om katten Katten tänker komma fram och hälsa på er idag? Han som bor för sig själv inne i skogen där. Han tycker jättemycket om att bli kliad på magen när han ligger i knäet och spinner så gott. Och om ni vill bjuda på nåt gott, så är gröna ärtor med vitlökssås favorit!

Nej, nu måste ni nog packa matsäksryggsäckarna, så jag ska inte störa. Ha så jättekul i skogen!

Dunpussar

ankkompisen

~*~ Det är lättare att prata än att säga något ~*~
  • Therese6699

Godmorgon, nu är vi snart på väg. Jag pratade med Kerstin igår och det är ju lite jobbigt där nu. Men som jag sa till Kerstin, man kan knappast räkna med att han bli bättre så skjuter vi upp besöket så är det risk för att det inte blir något alls. Så vi siktar på att ta oss iväg nu vid tio tiden.

Liam och jag har varit ute på en före frukost löprunda. Fortsätter han så här så kommer han vara i kanonform när skolan börjar igen. Jag har taig med mig träningskläderna till Boden. Vår försäsongsträning drar ju igång på tisdag så det gäller att ligga i. Jag lär ju antagligen vara sämst tränad av alla... Men jag tänker positivt, det betyder ju att jag antagligen kan bygga upp min kondis snabbast också : )

Nu ska vi ta och packa det sista och dra oss iväg. Vi får väl se hur resan går.

Kram
    Therese

• sis02

Godmorgon! Önskar er en underbar resa till Boden! Kommer nog säkert att gå bra fast det är en lång resa! Kramar i massor!

• Klatermaja

Therese: Trevlig resa!!

/Klatermaja - en förvirrad solstråle