• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Jissa

En liten dikt inför Tilles långa resa som kanske blir av i natt, kanske senare

När en blomma bryts av i sin vackraste blom
    Då blir marken så trist och så fruktansvärt tom
    Men kanske ändå att det någonstans finns
    en äng eller undangömd skreva
    Dit blommor som brutits för tidigt
    får komma och fortsätta dofta och leva.

Inte kan väl den blomman
    förvandlas till stoft
    Som av himlen har fått både färger och doft?
    Men kanske ändå att det
    någonstans finns
    En kärlek som allt kan förklara!
    Att Den som har gjort
    denna blomma en gång
    nu vill ha den tillbaka
    För Han kan inte mer var utan den bara?

Godnatt lille Tilleman. Du kommer för alltid ha en plats i mitt hjärta!

kram från Jissa

• akl
    Hej Tille!

Har svårt att slita mig ikväll.... Sitter här och förundras över hur många människor du berört! Tänk att en sån liten kille kan göra såhär stora saker... förena människor som för ett ögonblick bara känner kärlek och omtanke! Det är stort, Tille!
    Och det har du lyckats med! All heder åt dig, min lille vän!

Din mamma skrev att du sover djupt och tungt nu.... jag hoppas att du har ett stort lugn inom dig! Det finns inget att vara orolig över, lille vän... du kommer bli minst lika älskad dit du ska som du är och för alltid kommer att vara här!
    Jag förstår att det är svårt att släppa taget om din mamma, pappa, bror och syster... förstår att du älskar dom innerligt eftersom dom är så underbara människor! Men dom kommer för alltid finnas hos dig, liksom du hos dom. Så, lille Tille... lyssna på din mamma och pappa.... dom älskar dig och vill ditt bästa... lyssna på dom!!
    Kanske ses vi imon igen... det är helt upp till dig, Tille! Du gör vad som känns bäst för dig!

Lätta, men mycket varma kramar från Anna-Karin som för alltid har en speciell Tille-plats i mitt hjärta!!
    //mamma till 2 små troll
  • Theresesmamma

Du fina lille kille! Är det snart dags..? Jag läser att du har lite svårt för att vakna. Jag hoppas du har det bra och inte har ont. Ljuset har jag tänt för dig och din underbara familj! Ni är så starka! Jag kramar om er och snusar Tilleman lite lätt på pannan! God natt och sov sött lilla Tille
    .....^?...
    ..../........
    ...(....)?...
    ...,~?~,?...
    ...|.....|?...
    ...|.....|?...
    ...|.....|.....
    ...|___|.....
    ..(____)..
    .(_____).

• mammatilltindra

Godnatt min vän,
    min själ
    mitt allt.
    Min solstråle och
    jordens salt.

Godnatt för gott
    mitt hjärta
    min vind
    min älskade med
    rosig kind

Godnatt och sov
    min änglaskatt
    din första mörka
    ensamma natt.

• AdaPada

Godnatt min skatt
    sov gott i natt

Kramar

• Jonalv

Lilla killen och hela familjen nu är vi här inne och tassar igen. Måste bara se hur ni har det och säga att ni ska få en fin natt tillsammans utan smärta och med många många snusningar på din lilla panna Tille. Det är stjärnklart här hos oss ikväll hela himlavalvet lyser lilla vän, när du är där så kommer det lysa ännu starkare.

Kram på er och vila lite nu som vår 3-åring säger: - Säg inte godnatt mamma jag ska ju bara vila lite ...

Jonalvs mamma och pappa

• Tesan81
    kunde bara inte låta bli:   

Saying Goodbye

Sleep now little angel
    God is watching over you,
    Saying goodbye now
    is the hardest thing to do.
    We lost you for a reason
    no need to question why,
    As we sit here hurting
    trying to say goodbye.
    Needed to let you know
    we’re loving you everyday,
    This is really not farewell
    you’ll be with us in every way.
    Little Macey Hope,
    you brought life to a family
    Now you are in Heaven
    as it was meant to be.
    God will be here with us
    in our hearts you will remain
    Till someday He will call us
    to be with you once again.
    So, sleep now little angel
    on God we will rely,
    This is not farewell
    we’re just trying to say goodbye.
    Love from Daddy, Mommy and your family
    9/21/99
    written by Sylvia Allison
    9/21/99
    Älskar min Villemo
  • LillemanTösa

Go Kväll Goa Familjen..

Nu var vi hemma igen, vi var till tandläkaren och sedan var vi till vårt stora köpcentra...som vi är såå stolta över..mm..

Det gick så bra hos tandis, Melle hade så fina tänder. Det var ju bra, mamma och pappa var så stolta så..

Sen åkte vi då till köpcetrat och gick där och strosade, fikade och handlade lite nödvändigheter. Och när vi gick där så passerad vi barnavdelningen...leksakavdelningen..och där hänger.. Tilles Bamsesnuttis..Tilles Bamsesnuttis..jag går fram och tar av den från kroken den hänger på och Tittar på den, varje millimeter..Tilles Bamsesnuttis..sen stryker jag den över mitt ansikte..så mjuk, trygg och skön den är..Tilles Bamsesnuttis..så viskar jag.."Du är go mot Tille du"..Tilles Bamsesnuttis..Tänk att nåt kan va så ljuvligt att ha över ansiktet..jag är 30 år och kände det först nu..och Tille..han..han är 6½ måndag och har vetat det hela livet..Tille..han Vet han..

Här sussar Melle så skönt och Janne är hos en kompis..det känns skönt..vill vara ensam nu..på ett bra sätt..

Det är så mycket känslor i kroppen..Frustration, Gråt, Glädje, Förundran, Hopp, Stolthet..och så mycket Kärlek..
    Vill att Ni ska veta mamma Theres & pappa Nicklas att Vi finns Här..Nu och Sen..När det blir såå jobbigt, när ni känner er trasiga..så finns Vi här och lyfter Er, så mjukt, så tryggt..
    Så om Ni faller, så fall..Ni landar så mjukt...och så hjälper vi er upp..sakta sakta..

Tille liten..drömmer du? Vad drömmer du? Om nåt varmt och tryggt hoppas jag..Du vet att Han som Alltid Väntar, han väntar..med sina tre Änglar. Ljusets Ängel, Hoppets Ängel & Tröstens Ängel..

Ljuset Ängel - så att du hittar, Hon lyser starkt för dig..

Hoppets Ängel - Som gör Dig glad och modig, Hon spelar på sin flöjt, som har ljud som fågelsång..

Tröstens Ängel - som kommer till oss här, vi som blev kvar, vi som Längtar och Undrar..och när Tröstens Ängel hör oss gråta, så kommer hon, så tyst så tyst..och hon tar alla våra tårar, och hon hör våra hjärtan slå..och så står hon så nära så nära oss..hon säger ingeting, hon bara vakar brevid oss tills vi inte gråter mer..då går hon lika tyst och stilla som hon kom..ända tills nästa gång..

Vill ge er så mycket..men Ni har redan Allt man kan ha..Varann..

Så jag sänder Er så många Trygga, Varma, Stolta och Mjuka Kramar fyllda med Tröst och Mod..Ni närmar ER Livet efter nu...jaa..

Till ER, Familjen som Gett så mycket, utan att Kräva nåt tillbaka..Ni har Gett och Gett och Gett..för att Ni Älskar..Tille, Varann, och Livet..det Beundrar jag ER för..i resten av mitt Liv..när jag tänker på Kärlek, Mod och Styrka så ser jag Er..Vilken Kärleksförklaring...Den största...Kärleken Vinner...Kärleken Vinner...

Tille Tille..i Mitt Hjärta..DU Är Ljuset Som Alltid Stannar Kvar...

KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM Kämpande Älskande mamma Therese, pappa Nicklas, Liam Tigern, söta Dea och Tille Tille Tille...Segla på ett Moln, Vill Du följa med mig då..

• angel like

Sov gott du stora lille kämpe.
    Du har tagit våra hjärtan helt och fullt.

Tänder ett ljus för dig ikväll som lyser men inget lyser så som dina ögon.
    Du finns med i våra tankar dag som natt.

All min styrka till dig och din familj.......Störst av allt är kärleken

Kram Jasmine och Mette

• Lalune2

Lille underbare Tille, läste just din mammas dagbok och tårarna trillar nerför mina kinder. Jag hoppas att din natt blir lugn och att du får drömma om din fina familj.

Stor, stor kram och godnatt, Tille-gubben.

Svar på tråden Tilles tråd