• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • majsans

God natt Tille lille!
    Sov så gott du kan i natt nu och att du slipper ha ont.. och att du snart får ro..
    Otroligt vilka fina bilder de har gjort till dig!!
    Blir bara så otroligt ledsen att livet ska vara så himla orättvisst...

Hoppas även att mamma och pappa får en blund i natt med..

Kramar Marie med familj...

• Nötkaka

Käre lille, sötnosen Tille.
    Det är så ledsamt att höra att du inte har så mycket ork kvar men du är fantastisk som orkar hänga kvar trots din svåra sjukdom. Men jag förstår att det är svårt att skiljas från sin familj. Det vill ingen göra. Men du skall veta att vi är många som tänker på dig, så gott som hela tiden och vi kommer fortsätta att tänka på dig.

Jag vill åter igen önska dig en skön natt full av mysiga och kärleksfulla drömmar.
    Om du bestämmer dig att vandra vidare så hoppas jag att du får det bra på andra sidan och att du håller ett öga på din fina familj. Sköt om dig och lek mycket!

Må en ängel från det höga
    rosor strö i dina spår.
    Och må det aldrig från ditt öga
    falla någon sorgsen tår.
    Ett litet minne jag dig ger.
    Må lyckans ängel ge dig mer.

(ur boken Änglar, änglar, änglar)

• Angelina Sky

Godnatt lille Tille!

Hoppas att du får en lugn natt så får vi se hur det är imorgon bitti lille vän...

O till Therese o övriga familjen : Jag tänker på er!

• Maggen

God natt du lille Tille, sov gott.

Du har hunnit beröra mångas hjärtan du...även mitt har du gripit tag i. Tänker på dig och din familj.

• Vips

Har sagt godnatt en gång idag, men på nåt sätt känner jag bara att jag vill göra det igen och lägga in min dikt igen som jag skrev innan och har lagt in för nån vecka sedan.

Till jorden kom en härlig kille
    Med stora ögon blå
    Hans namn det blidde Tille
    Ett vackert namn som få

Han älskad utav alla är
    Men mest av mor och far
    De håller honom väldigt kär
    De ömt i honom tar

Han har berört så många
    Ja, mer än vad han vet
    Han lärt oss har att fånga
    Vår tid och verklighet

Hans tid på jorden må bli kort
    Men hans minne kommer leva länge
    Långt efter att han har gått bort
    Och blivit himlens ängel.

Godnatt lille Tille..
    Du kommer alltid att finnas i mitt hjärta, glöm aldrig det!
    Du har förändrat så mycket, man ser allt som förr var smågrejer
    med helt andra ögon idag...inte med så fina stora ögon som du har, men ändå...
    Tack Tille för att du öppnat mina ögon...Tack lille vännen!
    Sov nu så gott! Vi finns här för dig allihop.

Många kramar och snunsingar från Annika, Niklas och Hanna

• MyFine

Vips: Så jättefin dikt du har skrivit!!

• Harlots House

Är tvungen att säga godnatt igen Tille om det är sista gången jag får göra det. Du har visat oss alla att det finns änglar, och att det finns något stort och vackert bortom detta livet. Det som finns i dina ögon och som du verkar vara på väg mot nu, är inget farligt. Många vackra änglar kommer och hämtar dig när det är dags, och för dig till den underbara plats där du ska vara och vänta på att få återse din familj så småningom.

"Nangijala!, sa jag, "var ligger det?"
    Då sa Jonatan att det visste han inte så noga. Men det var någonstans på andra sidan stjärnorna. Och han började berätta om Nangijala så att man nästan fick lust att flyga dit med detsamma.
    "Där är det ännu lägereldarnas och sagornas tid", sa han, "och det kommer du att tycka om."
    Det var från Nangijala som alla sagor kom, sa han, för det var just där som allting sånt hände, och kom man dit, så fick man vara med om äventyr från morgon till kväll och om nätterna också, sa Jonatan."

• Tesan81
    grynflingan skrev 2006-04-10 22:58:22 följande:
    god natt lilla Tille. Du finns i mina tankar mest hela tiden. Jag har en pojke som också föddes i september-05, ibland när jag ser honom och tänker på hur tufft du och din familj har det, ja då värker det i mammahjärtat. *Kramar*
    vet hur du känner de min tjej är född 22 september som Tille
    Älskar min Villemo
Svar på tråden Tilles tråd