• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Kathrine

Tille gubben

Mina ord räcker inte till för att uttrycka det jag känner för dig, din familj och er situation. Tille, Du är en riktig kämpe både på gott och ont. Jag önskar jag hade ett trollspö som kunde trolla bort din sjukdom och den smärta den medför. Tyvärr finns inte detta trollspö. Jag får nu hoppas på att du inte har ont och att du har det så bra som du bara kan ha. Jag önskar du kunde förstå hur mycket du berör mig .....

Din mamma och pappa är också så starka, i mina ögon riktiga hjältar. Att vårda sitt barn i livets slutskede är en uppgift så orättvis men för vissa tyvärr bister verklighet. Att vårda honom i hemmet är jättetufft men så kärleksfullt gjort. Nicklas och Therese ni har absolut valt det bästa för Tille i hans situation något annat vore för mig helt obarmhärtigt. Jag tänker ofta på er, ni kämpande kärleksfulla föräldrar

Jag hoppas att natten fortlöper väl utan plågor för er

Många stärkande kramar från en tvåbarnsmamma tillika läkare

• 74Alfons

Du tappre lille Tille som fortfarande finns bland oss. Du ska veta att för var minut som går och du fortfarande är i livet får du ännu en människa att inse vad som är viktigt eller inte. Ditt korta liv på jorden har gjort ett gigantiskt avtryck i så många människors hjärtan och fått kärleken att flöda över alla bredder. Jag känner en sådan tacksamhet över att få följa dig och jag tror inte att din mamma kunde föreställa sig det enorma gensvar hon skulle få då hon startade tråden för ett par månader sedan. Det var ingen slump!
    Tille, släpp taget när du är redo. många kramar Henriette

• Cicci0305

Lille Tille... Vill bara säga att jag hoppas att du och resten av familjen får sova gott i natt. Och vet du vad... Jag tycker att det där tåget verkar kalasbra, hoppa du på det när du känner att det är dags. Sov gott lilla gubben. Kramar till hela familjen och en lätt smekning på din lilla panna, Cicci

• Misan75

Ja så sitter man här med en klump i bröstet och tårarna rinner ner för kinden. Och så tänker man ja lille vännen strävar på fortfarande. Man blir glad att han är med men ledsen när man läser va mamma Therese berättar. Att han är så svag så svag men vill vara med, jag har alltid undrat vem som bestämmer vilka som ska få leva jordelivet eller få gå alldeles för tidigt. Och jag blir arg när "den" som bestämmer låter små oskyldiga bebisar å barn få lida. Men jag får liksom inga svar man är nöjd med. Vissa är fattiga å vissa rika. vissa lever å vissa dör. Men varför ska det vara så??? Å så ser man den lilla goa Tille å så börjar man å gråta. Livet är så j-la grymt. Men Tille. du har ju gjort stor dåd på din lilla tid. Jag kommer alltid att minnas dej. Å dina föräldrar ska man ju inte prata om. Tänk om alla var så underbara. Jag förstår dej gubben att du inte vill fara ännu. Men det är ju så att på din resa så kommer du att må mycket bättre å få leka med de andra änglarna. Snart så kommer du att träffa dem igen. Tiden för dej kommer att gå så fort. Å saknar du dem kan du ju alltid titta ner å se va det gör eller ta en liten flygtur å blåsa en lite vind på dess kinder. Då vet de att du varit där....
    Nu vill jag önska er en God natt å få se hur det ser ut i morron. Har nu tänt ett ljus till er.
    Många mjuka snusningar på Tilles Kind å styrke kramar till Therese, Nicklas, Liam å Dea.
    Mia m fa,

• qramiz

Titta, kom och titta
    kom sätt er här omkring
    Det dröjer säkert ännu en stund
    innan sömnen kommer med John Blund
    han vill visa oss någonting

Sedan, genast sedan
    när sagan tagit slut
    Då lovar vi att sova så sött
    efter dagen är man ganska trött
    men först tar John Blund med oss ut

Läggdags, det är läggdags
    för klockan slagit sju
    Vi träffas säkert åter en dag
    då vi roar oss igen ett slag
    Sov så gott godnatt med er nu
    qramizar

• Carolinejosefine

Lillebarn lilla, sov i lugn och ro.
    Fågeln har tystnat, vilar i sitt bo.
    Trasdockan och nallen (bamsesnutt)
    har redan drömmen mött.
    Lillebarn lilla, sov du lika sött.
    Lillebarn lilla, sov du lika sött.

Ljuset brinner hemma i fönstret för dig idag också Tille-killen

Många kramar

Caroline

• Samantha

En massa godnatt kramar till Tille med familj!

• A S

Godnatt lille Tille! Hoppas ni får en lugn natt!
    Jag brukar sjunga denna psalm som godnattvisa till min dotter, oc hon somnar så gott till den. Hoppas Tille också kan göra det:

Tryggare kan ingen vara
    än Guds lilla barna skara
    stjärnan ej på himla fästet
    fågeln ej i kända nästet

Herren sina trogna vårdar
    uti Sions helga gårdar
    över dem Han sig förbaramar
    bär dem uppå Faders armar

Ingen sorg och ingen lycka
    kan utur Hans hand dem rycka
    Han vår vän för andra vänner
    sina barns bekymmer känner

• Killarna Larsson

Go natt lilla gubben!

Hoppas på att du får en skön sömn utan smärta, få se om du är med oss i morron igen, eller om änglarna har visat dig vägen dit du snart ska åka...

Tittar in lite senare oxå å ser om din underbara mamma har skrivit nåt nytt om dig. Kikar även in i morron på morronen, som jag nu har gjort dom senaste dagarna...

Go natt lill prinsen Tille!!!

*Kram ömt o försiktigt*
    //Sussie

• LillaMy78

Tankarna är hos dig Tille, och din familj. Glömmer dig ALDRIG!

Vid varje motgång jag möter kommer jag att stanna upp och tänka på dig Tille.

*bamsekram*

Svar på tråden Tilles tråd