• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Hemgårn

Tille, jag är hemma igen nu. Olles mormor var här och tog hand om honom när både Olles mamma och jag var borta en stund. Snällt va?! Ljuset brinner för dig här igen. Det är ett fint ljus.

Jag funderade lite förut, lille vän, på vart tåget som väntar på dig åker när det väl lämnat stationen. Jag tänker mig det så här:
    De två snälla konduktörerna ser till att du kommer ombord och att du kommer till rätt stol. När alla barn tagit plats stänger de dörrarna och lokföraren drar i ångvisslan. Ett stort, vitt och fluffigt ångmoln puffar upp ifrån loket och döljer det som i dimma. Du sitter i din stol och spanar ut genom det stora fönstret, där står mamma och pappa. De vinkar. Bredvid dem står din storebror. Även han vinkar. De ser glada ut, fast de gråter. Du ler och vinkar. Tåget börjar röra på sig men bilden av dina nära följer med, som på TV. En efter en döljs sedan vagnarna i lokets ångmoln och tillsist försvinner den sista vagnen in i molnet. Tåget är borta. Nu susar det förbi gröna ängar där rådjur och andra skogsdjur står och spanar. Nu dundrar det fram mellan bergen. Plötsligt ser man att rälsen tar slut i ett brant stup. Ska tåget störta ner? Nej, tåget forsar fram mot stupet, och lyfter sedan mot skyn. Ingen ser det, tåget syns inte mer. En bit framför loket syns ett starkt ljussken. Utan att ens sakta ner susar tåget in i ljuset. Borta.

Så ser jag på den resan. Hur lång tid tar färden? Det vet bara de gossar som fått åka med.

Om du reser ikväll, min lille kompis, så får du berätta för mig om resan när vi ses nästa gång för vi vuxna pojkar vi får nog inte åka med det tåget tror jag.

Snusningar och en lätt puss på pannan från din Internet-kompis Magnus

lfl.mine.nu/tille

• marry

Gonatt Tille-man. Sov sött nu. Stora kramar till dig och din underbara familj.

• Harlots House

Kära Therese och Nicklas. Det värker i hela mig och det är märkligt men jag känner i hela kroppen hur enormt tomt det kommer bli när Tille har beslutat sig för att gå. Saknaden kommer vara så stor! Kan inte alls föreställa mig hur det känns inuti er. Önskar så att jag kunde hjälpa på något sätt. En liten present full av kärlek kommer med posten på torsdag. Förutom det kan jag inget göra, inget säga...älskade människor så fantastiska ni är allihop med lille prinsen i spetsen.

• Månefrost

Godnatt Tille. Nattens ljus brinner för dig!

Kramar Veronica, Andreas och Isak

• uppsalamamma

God natt & sov gott lilla Tille!

Varje kväll när min lilla kille ska somna lyssnar han på Carolas skiva Sov på min arm. Det har han gjort sedan han föddes och han är nu drygt två år.
    Sista visan på den skivan heter Du omsluter mig och när vi lyssnar på den tillsammans är det som om livet stannar upp och blir fullkomligt. Och ikväll var också du där med oss lilla Tille. Tack.
    "Du omsluter mig på alla sidor och du håller mig i din hand"

Tack Therese och Nicklas för att ni delar med er av er underbara lilla kämpe. Jag tror som många andra här att det måste finnas en mening med det som händer med Tille. Tyvärr är ni de som måste betala och vi andra bara får. Men det fanns nog en mening med att Tille kom till just er också för inte många andra skulle klara av det ni gör nu.

Många varma kramar från oss

• Madde83

Jag vet inte riktigt vad sjukdommen handlar om...
    Men jag vill säga att jag tycker att ni är starka människor...
    Änglarna väntar på er..
    massor med kramar familjen i skellefteå

• 3småttingar

Tille "ditt" ljus brinner här hemma på öppna spisen....
    Tänker på dig när jag tittar på det... Det har brunnit några dagar nu..
    Du är så stark...
    Läste presis det sista i din mammas dagbok att du kikar på vännerna som kommer...
    Det är väl ditt sätt att säga hejdå till alla kan jag tänka...
    Sov så gott Tille lille.
    "Smeker sakta din lilla kind"
    Sov så gott.

Många kramar till din mamma pappa och bror.

• mludvigs

God natt lille vän!

Sov så gott och dröm så sött.

Passar även på att ge dig en lång, försiktig snusning på panna.

• Tygbiten

Jag har inte skrivit något på ett par dagar. Saknar de rätta orden.

Vill bara önska er God natt och dröm sött Tillelille.

Kram Tina

• Sassa82

Då va det gas att säga godnatt till söta Tille och resten av den underbara famlijen, hoppas ni får en lugn natt.

kramar

Svar på tråden Tilles tråd