• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Kalina
                                    God morgon Tille !

Finns du kvar hos oss?
    Lilla bus...mammas kärlek.
  • Hemgårn

Tille, nu är det morgon. Det är oftast bra grejer det. Klockan 06.00 ropade min Olle efter dockan. Han har fått lite humör så här en månad innan han fyller 2 år så det var inga glada rop. Han är liten så det gör ju inget. Jag har inte hört nått tåg inatt, betyder det är du fortfarande håller dig kvar hos oss? Jag ser framför mig en scen ur filmen "Bröderna Lejonhjärta" (den filmen är en bok skriven av Astrid Lindgren du vet, hon som skrev om Emil) när SKorpan först kommer till Körsbärsdalen. Om jag inte minns helt fel sitter Jonatan, SKorpans storebror, vid en å och fiskar. Det är en fin scen.

Dagen gryr och solens första strälar torkar sakta upp daggen i det blöta höga sommargräset som växer på ängen där gärdsgården, ladan och stenen finns. Den lille gossen och jag ska på äventyr. Vi klättrar över gärdsgården och springer fram genom det daggvåta gräset, våra byxben blir alldeles blöta, men det gör inget för äventyret ligger bakom kullen. Vi saktar in när vi kommit upp på en liten kulle. Nedanför breder ett tjärn ut sig, ett sådant litet tjärn med näckrosor och kaveldun. En liten brygga löper ut en bit i det mörka vattnet och vid bryggan ligger en liten roddbåt förtöjd. Vi ser på varandra och ler. Med lätta steg går vi den sista biten ner till strandkanten. Gossen kikar nyfiket ner i roddbåten och ropar till av förtjusning.
    - Det ligger två metspön här! Kom, vi fiskar!
    Jag ror ut på tjärnen och gossen sitter förundrar i fören och spanar. Han låter ena handen skära vattnet och skrattar när små fiskar hoppar upp bredvid honom. Det är en bra dag. Efter en stund lägger jag upp årorna och gör i ordning metspöna. Jag sätter en sten i slutet av varje lina istället för krokar. Vi vill ju inte skada fisken här. En stund senare sitter vi med varsitt bambuspö i handen och metar. Vi får nog inget men det är ju inte det som är det viktiga. Under tiden vi sitter där i den lilla roddbåten pratar vi omo sånt som en liten kille och en lite större kille pratar om när de sitter i en båt i ett tjärn och fiskar.

Så ser jag en god fortsättning på din historia, lille vän.

Nu måste jag åka till dagis med Olle och sen till jobbet med mig. Jag kommer in efter det.

snusningar, din Internet-kompis Magnus
    lfl.mine.nu/tille

• nessie72

Therese och nickalas vilken fin bild i tidningen.....att ni orkar....starkare människor finns nog inte....
    Tille lille...En riktig kämpe är allt vad du är...men förstår att du klarar dig med den kärlek din familj utstrålar för dig..du har en engång bevisat att man kan leva på kärlek.....

Många lätta fjädrande kramar om dinn lilla ömtåliga kropp och massor av stora starka styrke kramar till er therese , nicklas och liam....

• sandy85

gomorgon tille.. hoppas natten vart lugn för dig utan så mycket smärta..

kommer aldrig glömma tille med dom fina ögonen

• Nettina

Godmorgon!

Vilken fin artikel jag läste om Tille i vårsolen.

Lille Tille får verkligen ett så bra avslut som en människa någonsin kan önska. Att få finnas hos sin älskade familj, mitt i livet utan sjukhus och dessutom ha en bra smärtlindring, det borde vara alla förunnat. Han verkar så trygg och jag tycker att ni är helt underbara som hanterar den här fruktansvärda situationen så gott som ni gör. Just som ni har gjort att ta beslutet att låta döden komma när det är dags utan att spjärna emot och därmed skapa onödigt lidande i form av behandlingar utan nytta, DET ÄR MOD.

Jag beundrar er kraft mitt i den situation som är varje förälders mardröm. Jag kan tänka att ni nu och i framtiden kommer att vara ett stort stöd och en förebild för andra föräldrar i samma situation. Om man ser på det så kan man ana vilket stordåd Tille har åstadkommit i sitt förhållandevis korta liv.

När Tille blir en liten ängel kommer han nog sitta på sin lilla molntuss och titta ner på sin familj och le. Han kommer att känna stolthet över er kärlek och ert mod, det som sammantaget gjorde att han fick den allra finaste möjliga tid här hos oss på jorden.

Ni finns i mina tankar varje dag, hela tiden.

Stor kram från mig, Anette.

• Elin Albin

God morgon Tille!

Undrar om du finns kvar hos oss idag......

• Bonus

Go´morron hoppas att natten varit snäll mot dig och din familj!!
    Omtanken är den bästa av alla tankar

Kram

Svar på tråden Tilles tråd