• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Dzidzis

Vill bara säga att nu har jag sparat ner bilden från aftonbladets hemsida. JAg tycker den är så himla fin. Liksom de andra bilderna ni har. Jag kände att den bilden ville jag ha kvar hos mig som minne.

• Adrianna love

Nati nati .
    Sov så gott Tille lille !

• Helena o Teo

Tille, lilla Tille...
    Är det i natt du väljer att resa till änglarnas land??
    Är det nu du känner dig redo tro...redo att bli en vacker ängel som vakar över oss människor på jorden...

Jag kommer ha svårt att somna ikväll, mitt huvud är alldeles för uppfyllt av tankarna på dig lilla hjärtebarn. Har svårt att finna rätt ord...allt känns så tomt...

Önskar av hela mitt hjärta att du får en lugn natt Tille.
    Önskar också att ni, Therese och Nicklas, kan slappna av och sova. Och Therese, jag förstår vad du menar när du skriver att "det som är det bästa inte alltid är det man vill". Du har sådan insikt, att det nästan är läskigt. Jag beundrar din styrka och ditt mod i denna svåra stund...

Än en gång, tusen tack för att min familj har fått lära känna Tille, den underbaraste gullungen på jorden och hans tappra och fantastiska familj.

Sov gott allesammans!
    Mjuka bamsekramar och fjäderlätta snusningar!
    /Helena med fmilj

• Ninetess

Hej Therese....du om någon är ju INTE egoistisk...jag tror dom flesta som läser om er tragedi vet vad du menar....å tänk att jag tror Tillepojken väntar(kommer iaf att försöka) tills Dea kommit så han har er alla runt sig när han kliver på tåget för sin resa in i evigheten...å där kommer han att vänta på er så han kan tacka er för allt ni gjorde för honom under hans alltför korta tid hos den underbaraste familj han kunnat få...den underbara Familjen Vesterlund.
    Fjäderlätta pussar i panna till Tillepojken å BAMSEkramar i massor till resten av den enastående familjen Vesterlund

Theresé & Jensine

• annelie75

Bee Gees och Celine Dion

Immortality
    I make my journey through eternity
    I keep the memory of you and me inside

Fulfill your destiny,
    Is there within the child,
    My storm will never end,
    My fate is on the wind,
    The king of hearts, the joker's wild,
    But we don't say goodbye,
    I'll make them all remember me

Cos I have found a dream that must
    come true,
    Every ounce of me must see it though,
    But you are my only
    I'm sorry I don't have a role for love to
    play,
    Hand over my heart I'll find my way,
    I will make them give to me

Immortality
    There is a vision and a fire in me
    I keep the memory of you and me,
    inside
    And we don't say goodbye
    We don't say goodbye
    With all my love for you
    And what else we may do
    We don't say, goodbye

En väldigt vacker låt,tycker jag och jag spelar den för dig lille Tille...
    Hoppas du får en skön och smärtfri natt...Kanske dags för dig älskade vän att släppa taget...det är ingen fara,änglarna tar emot dig...du finns i mina tankar och hjärta...Nu och för alltid...fjäderlätt snuzning till dig

• Liamsmamma Fia

Hej Tille. Nu har jag varit på stan och ätit gott. Min lille Liam ska vara hos sin farmor och farfar i natt. Det var skönt att få en kväll för sig själv. Taxichauffören som vi åkte med hem tyckte nog att vi luktade öl för han bjöd oss på halstabletter =). Nu ska vi titta på ett avsnitt av Prison Break och sen ska vi gå och sova. Hoppas Du sussar så gott, drömmer vackra drömmar och är fylld till bredden av all kärlek Du får från Din underbara familj och alla oss här. Sov gott lille hjärtegrynet så kanske vi ses i morron.

• Gustav2005

Hej Therese!

Ni får ju höra i massor vilka fantastiska människor ni är och jag håller verkligen med!!! Fast även den starkaste människa måste ju någon gång få känna sig svag. Jag förstår så väl att du vill att Tille ska hålla ut i evinnerlig tid, men samtidigt så måste det göra så ont att se sitt barn sakta glida bort. Och att uppepå detta leva flera månader med ovissheten om detta är den sista dagen tillsammans eller inte... ofattbar känsla för en som bara sitter här vid datorn och låter tårarna sakta fall i känsla och stöd för ert fantastiska sätt att låte Tille få leva sitt liv.
    Tack och lov har jag inte ens varit i närheten av att hamna i en situation som en skulle kunna likna med er. Men om jag och min familj någon gång i framtiden skulle tvingas in i något sådant så hoppa jag verkligen att jag skulle kunna ha samma osjälvisk inställning som du och Niclas har. Vet man att det verkligen inte går att göra något så är det ju en trygg och glad tillvaro utan onödig smärta som man vill ge (och som jag hoppas andra skulle ge mig om jag själv hamnade i den sitsen).
    Imorgon ska solen återvända över hela landet så då kan vi njuta av riktig vårvärme under dagen. Och när det är solen på dagen brukar det kunna innebära en stjärnklar natt... Är det vad du väntar på Tille? Att alla i hela landet ska kunna se när din stjärna tände på himlavalvet? Njut då av morgondagen och ta hoppa sedan på tåget som Magnus berättat för dig om, så håller vi utkik efter den nya straka, klara stjärnan med strålglans som ett par klarblå ögon.

Snusningar och kramar
    Karin (och Gustav som sover gott med armen om mjukiskossan Mu)

Svar på tråden Tilles tråd