• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • MissMijah
    gonatt therese o familjen..hoppas ni får sova lite inatt..ta hand om er! kramar
  • kapet

En liten dikt till er

Änglabarn

Sov i ro min ängel
    Mitt vackra ängla barn
    Vaggas till sömns av molnen
    Medans solen håller dig varm
    Du är aldrig ensammen
    Alla stjärnor på himmlavalvet är änglar
    Små barn som fick vingar precis som du

Jag älskar dig min ängel
    Vi ses snart

Gud vakar över dig

• Anne74

Tänder fortfarande ljuset för Tille och hela familjen. Tänker så mycket er.

()
    l l
    l l
    l l
    l l

Många styrkekramar från Anneli med familj

• isaacsmams

Nu har jag tänt en stjärna för Tille som så många redan gjort på niomanader.se
    så ikväll lyser många stjärnor just för dig Tille.

• Chiqita75

Sov Gott Tille lille !! Jag är ävertygad om att det var dina underbara ögon som färgade himlen så vackert blå idag och dina vingar som skimrade och gav oss värme här på jorden.

Styrkekramar till hela din familj från Chiqita

• jessicajohansson

Solen som gick ner i kväll, den ska skina för de kära.
    Fågelns frihet ska då visa väg och det ska bli.
    Mycket ljus och mycket värme, tro & hopp det får du med dig.
    Många tårar, tunga stunder är jag rädd för att det blir.

Sov gott du gulliga prins.

• Helena o Teo

Äntligen tillbaka framför datorn igen!
    Har varit borta hela dagen och nu ikväll så ville min man sitta lite här och jobba, men nu är platsen min. Kände att jag ville prata lite med dig idag också Tille, det är okej va!?

Tilleman, du vet om att du är "förstasidesstoff" på Aftonbladet va!?
    Inte många som hamnar där just innan de ska iväg till änglavärlden, men så var du ju ingen vanlig liten "jordekille" heller!!

Ikväll är det molningt där jag bor, här i Örebro, men mitt på himlen finns en tydlig ljusprick, det kan inte vara något annat än din stjärna Tille. Det känns så stort att den lyser just här, utanför mitt fönster. Det blir till att sova utan fördragna gardiner inatt igen!

Therese, har precis läst dina dagboksanteckningar från nu ikväll, och jag är så grymt imponerad av dig och Nicklas!! Ditt resonemang låter så sunt, precis så jag själv skulle vilja tänka och agera i en liknande situation. Men som du skriver, ni har ju varit i det så pass länge att ni på något konstigt sätt har vant er, eller hur man ska uttrycka det...
    Så skönt att även Liam verkar ha tagit det relativt bra. Förutom den här hemska trasiga genen, så verkar ni har en genuppsättning så fylld av mod, medkänsla, hopp och insikt, som är något utöver det vanliga. Helt fantastiskt!

En saknad tror jag alltid att ni kommer att känna, men den blir säkert inte lika smärtsam och sorgsen med tiden. Måste säga att även om jag gråter när jag läser dina och andras inlägg så finns ett leende under tårarna. Ett leende för att Tille äntligen får må bra och vara den där lilla spralliga, glada och sociala killen han egenligen är och skulle ha varit på jorden!

Känns det okej att vi fortfarande skriver till Tille här i tråden?
    Om inte så hoppas jag att du säger ifrån...
    Internet känns väl som det bästa sättet att ha kontakt med honom, det har ju inga gränser = ) För min telepatiska förmåga måste jag nog utveckla lite mer om den ska funka = )

När är minnesstunde för Tillekillen?
    Skulle vilja veta så att jag kan ha en tyst minut för honom och tänka extra mycket på er alla, är det ok?

Alla dessa dagar av skrivande, gråt och väntan, har gjort att det nästan känns som om vi verkligen känner varandra, ja på riktigt alltså. Tor aldrig att jag har kommit så nära någon familj någon gång tidigare...

Tack för att ni delade med er och för att ni fortsätter att göra det. Att skriva och berätta om att ens älskade son har slutit ögonen för alltid kräver inte lite av en mamma och pappa, men ni har vekligen gjort det, och på ett så enkelt och okomplicerat sätt.
    Tack för att jag fick ge mitt hjärta till lillprinsen Tille, det betyder mest!

Hoppas ni får en lugn natt med rofylld sömn!
    Kramar i massor!
    /Helena med familj

• Pyris

Therese

Tack för att du svarar. Man försöker ju göra sig en bild om hur det var...

Nu har snart hela dagen gått. En dag, utan dig Tille, fastän du ändå är med mig - i mitt hjärta och mina tankar.
    Så många tårar som trillat idag. Jag var o köpte Aftonbladet förrut. När jag kom hem, läste jag alltihop en gång till. En stor fin bild på dig med din mamma o din pappa. Dina ögon som lyser så klart, så blå. Då rann tårarna...

Jag tänker även ikväll säga Gonatt Tille...även fast jag tror, att där du är, är man uppe och busar så länge man orkar.

Min Tille-stjärna, syns inte idag. Den stjärna som gjorde så att jag förstod att du rest din väg lilleman. Men jag vet att den finns där bakom molnen..
    Och jag vet att du ändå finns kvar här nere.. i alla människors hjärtan som du berört.
    Vilken människa din mamma och pappa än möter, så har dom nog en bit Tille i sitt hjärta.

Gonatt Mamma Therese, Pappa Nicklas, Storebror Liam & Storasyster Dea. Även ni finns ständigt i mina tankar...

"Adjö är ej för alltid,
    farväl är inte slut
    I mina tankar finns du
    där finns du alltid kvar"

//Paula - med Tille i mitt hjärta ♥

• Lila75

Sov gott söta lilla Tille!

Och massor av styrkekramar till hela din familj!

Tror du blir den sötaste bland änglar små...

Svar på tråden Tilles tråd