• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • mollanmus

Hej therese!
    tänker på er och lille Tille.
    Läste att du varit ute med brorsan, det är så härligt att höra att du mår så bra under omständigheterna. Jag förstår verkligen att det trots otrolig sorg måste vara skönt att veta att han inte har ont längre.

många kramar till er alla
    till dig också Tille!!

• Bowmore

Kom precis hem från påskfirande. Var och handlade igår och en ett par stora blå ögon tittade på mig när jag kom till kassan.
    Bilden på Tille på framsidan av Aftonbladet och texten under.

Fick en stor klump i halsen och tårarna började brännas under ögonlocken. Första tanken var att Äntligen har han fått lugn och vila. Nu sitter han på sitt tåg som hemgårn så fint beskrivit.

Nästa tanke var att fy var orättvist livet är. Här sitter jag med min söta dotter och hon finns kvar. Och där sitter du Therese och får inte ha Tille kvar. Så ikväll när jag är ensam en stund ska jag fälla tårar för dig och Tille både av lycka och sorg.

Ni är otroligt starka som har låtit oss delta i er kamp. Det har stärkt mig som människa och fått mig att älska min dotter ännu mer. Ert nästa barn kommer att få världens bästa föräldrar.

Önskar jag kunde trolla och göra det som hänt ogjort.

Många Kramar
    Mia och Elin

• Therese6699

Godkväll. Det är så himla många fina inlägg.. precis som vanligt och det känns skönt. Var in och tittade på alla stjärnor. Det var hur många som helst : ) Tänkte svara på lite frågor. Man kan komma åt dagboken genom länken till mitt krypin www.familjeliv.se/krypin/therese6699/ ska försöka hinna uppdatera den.

ViktorAnton: Tille kommer att få en plats i minneslunden i Hässjökyrka där även min mormor och morfar håller till. Det känns rätt.

Trollma: Hur Tille har förändrat våra liv. Ja, en sak är ju säker i alla fall. Vi kommer aldrig att ta något förgivet, vi tyckte väl kanske inte att vi gjorde det innan heller. Men nu vet vi att det gjorde vi visst. Många problem kommer att framstå som småpotatis och jag tror att vi inte kommer älta småsaker som händer i vårt liv. Jag tror även vi kommer att vara mer vaksamma på att ta till vara på alla livets ljusa stunder. Och skulle det komma några mörka så vet vi att vi kan hantera det också.

Kickelina: Jo, Liam var hemma när Tille somnade in och har varit hemma sedan dess. För tillfället är han dock hos mina föräldrar och spöar dom i fia med knuff.

Gurlie: Ett liv efter detta inbillar jag mig att jag inte tror på. Men jag vill gärna kunna säga att mormor, morfar och Tille osv sitter på en stjärna och tittar ned. Det är ett sätt att hantera något ohanterligt på.

Happy me: Begravningscermonin är för släkten och den kommer vi ha i minneslunden. Minnescermonin är för vänner och bekanta. Vi ville dela upp det så för annars så känns det som om det blir för mycket. Släkten kommer att käka middag efteråt och för vänner har vi en dag med öppet hus där dom får komma förbi och fika och minnas och titta på bilder osv.
    Jag har sparat alla dikter och i dikthäftet kommer alla att vara med.

Clown: Vill man beställa boken som kommer så skriver man till mailadressen order@bigbok.se och skriver något med Tille bara så vet dom. Vi har inget namn på den boken än.. kanske ni har något förslag här???

Pernilla71: Vill man skicka blommor så är det självklart okey. Vi ska inte vara i kyrka utan i minneslunden så det bästa är i så fall att skicka blommor tills på söndagen för då kommer vi ha minnesstunden hemma hela dagen.

Barbarmamma: Vilket kanon initiativ. Mina jobb, både mitt nuvarande och mina gamla har gått ihop och skänkt pengar. Varje krona är viktig då föreningen inte har så mycket resurser. Nicklas och jag har satt en månadsbetalning som går till föreningen.

Vips: Dödsannonsen kommer att vara i Sundsvalls Tidning på onsdag hoppas vi på.
    Bokens namn vet vi inte än, men vi är tacksamma för förslag.

Sådär. Nu ska jag fixa lite med dikterna. Sov så gott alla så hoppas jag att vi träffas imorgon! Ni är fortfarande ett jättestöd till mig.

Kramar
    Therese

• mia mamma

Ni finns i mina tankar... Tille, sov så gott!

• steffy

Tänker mycket på dig och din familj.. Ni finns alltid i våra tankar.. Och tille dina blå ögon lever fortfarande kvar med oss..

• MikkisPikkis

Hej Therese!
    Så "skönt" det lät när du skrev att du nu bara kunde vara... Inte behöva tänka på om Din lille prins har ont lr hur han mår... Att du känner en sådan lättnad att din Älskling inte har ont längre, utan har fått ro.

Tänker så mycket på er son, Tille & förundras över Er styrka. Ni är helt otroliga.

Jag önskar er allt gott! Ta vara på er... Och ja, försök vara lite randig du med

/Många kramar, Mikaela.

Tille Lille!
    Tänker mycket på Dig, vännen!

• LOTTA N

Kvällens ljus för er är tänt och skickar en liten gonatt hälsning. Hoppas att ni haft en fin dag och att det går bra i morgon... Tänker på er ständigt och på lilla Tille som nu äntligen hoppat på tåget som hemgårn så mysigt skrivit om och fått ro.

Ibland liksom hejdar sig tiden ett slag, och någonting alldeles oväntat sker. Världen förändrar sig varje dag, men ibland blir den aldrig densamma mer...

Styrkekramar till er alla. / Lotta

Svar på tråden Tilles tråd