• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • MuminMy
    Moderatorn gör ett litet gästspel för att meddela att vi nu flyttar tråden till Känsliga rummet --> Förlorat barn. Detta dels av respekt för känsliga personer men också för att möjliggöra för de som vill skriva anonymt att göra så.

Detta sker i samråd med Therese.
    /Moderator MuminMy
  • Klatermaja
    Vilka otroligt vackra dödsannonser! Jag blir så rörd!

Önskar lille Tille uppe i himlen en bra dag, detsamma önskar jag mamma Therese, pappa Nicklas och syskonen Dea och Liam!
    /Klatermaja
  • Alicia05sMamma

Sitter med tårar i ögonen när jag läst annonserna. Dom var så otroligt fina.

Vi tänker på er & vi tänker på dig Tille.
    Du finns i våra hjärtan för alltid lill prinsen.

// Linda med familj

♥ Tille - Vår stora lilla kämpe. Vila nu i frid med de andra små änglabarnen ♥
  • buzans

Otroligt fina annonser i ST. Bra titel på Tilles bok.
    Finns ständigt i mina tankar.
    Tille du fattas oss.
    Anna

• minisnutt

Läste annonserna. Vad fint ni hade skrivit.
    Hoppas att dagarna går ganska bra iaf.
    Många kramar Desiree m. familj

• Filipen

God förmiddag på er!

Läste de fina annonserna, så vackert!
    Tänker på er och önskar er en fin dag.

Kramisar
    Mia

• wronca

Har nu läst annonserna, vilka oerhört fina dikter! Men tårarna rann igen..

Kramar i massor till familjen

• Jagoda

Vi alla som blev berörda av Tille!!!!!!!!!!!!!!!

Den lille stråle har berord oss så mycket och nu är han borta. han levt så kort men gjort så mycket!!!! Inte alla gör så myclet under hela livet.

Jag funderar på att om det finns så mga människor som kan bry sig om andra, då kanseke kan vi som Tilles minne försöka ändra lite på världen.

Det finns många behövande, sjuka, hemlösa... Barn utan föräldrar....

Vill inte göra reklam för ngt insamling eller hjälporganisation men om vi kan tänka sig göra bara lite, bara kanske för ett barn eller en familj... Hur mycket ett par kronor kan betyda i t.ex. afrika???
    Jag vet det, har ett fadder barn, när jag läser tackbrev, gråter jag. Hon är tacksam för en sack med ris och fotogen till lampa som hon fick för "födelsedags" pengar från oss,. Tänk, skulle vara barn vara tacksama för sådan födelsedags present:))))))?

Alltså lille Tilles har bevisat att det finns gott i oss och att vi bryr sig om varandra, låt inte glomma den känslan med tiden, men gör istället ngt nytta av set så got som man kan.

Varma hälsningar till allla

J

• Klatermaja

buzans: Vart såg du titel på boken?

/Klatermaja
  • Gustav2005

Nu har jag suttit här och gråtit igen. Har inte gjort det på några dagar nu för jag tyckte det var så skönt för Tille att få vandra vidare. Men så läste jag dödsannonserna på nätet och de var så oerhört vackra... Innan hade jag suttit och läst om allt TIlle faktiskt uppnått under sin korta tid på jorden. Alla människor han berört och alla pengar han skänkt och kommer att skänka till forskning så att framtidens barn förhoppningsvis ska slippa gå igenom det han själv gjort.
    Therese, kunde ni ens i er vildaste fantasi ana vilken effekten skulle bli av att ni var med i Aftonbladet? Ni har ju lagt mycket tid på detta, men det måste ju kännas underbart att den tiden ändå ger så mycket för framtiden!?! Tycker också det är jättekul att de som gör era böcker skänker bort vinsterna, härligt!
    Vad skönt att höra att ni fortfarande mår bra och jag tror ni kommer fortsätta göra det! Är det inte så att det du skriver om de fyra första månaderna egentligen i praktiken var ert sorgearbete? Givetvis kommer det komma över er ibland när ni tänker, men jag tror att med allt Tille gav kommer det vara mycket positivt som kommer över er. Det viktiga tror jag är att man har nära och kära som fortsätter komma och bry sig en lång tid framöver. Jag har hört flera som förlorat sina nära där det finns folk runt omkring dem fram till begravningen, men sedan verkar folk tro att nu är man färdig med sorgen. Och för de flesta är det kanske egentligen då det börjar, när alla praktiska göromål är slut och man ska gå tillbaka till ett "normalt" liv med arbete mm. Men med tanke på vilket nätverk ni verkar ha så tror inte jag det blir några problem för er. Så hoppas jag att det kommer gå bra med era planer på att skaffa ett syskon (eller flera) till Liam, Dea o Tille.
    Nu har det blivit ett sådär jättelångt meddelande igen, men nu ska jag ge mig. Ska gå ut och påta lite i trädgården medan lillemannen sover. Här är härligt vårväder idag så det är bästa att passa på att njuta av solen. Och Lillemantösa vi kanske ses på torget i eftermiddag!?!

Många kramar
    Karin (o Gustav mitt i förmiddagsluren)

Svar på tråden Tilles tråd