• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Maggis

Vilka vackra annonser. Dikterna fick mig att gråta...
    Önskar er en vacker vårdag. Kanske en liten fjäril virvlar förbi...?
    Varma kramar

//Maggis
  • Tarjas

God morgon Therese

Kikade redan inatt in på ST och såg de fina dikterna i annonserna. Kikade igen och tårarna rinner...igen. Tille-Prinsen har nog fullt upp idag med , tillsammans med sina ängkakompisar...Det verkar som om du också har en del att fixa. Hoppas dagen blir så bra den kan. Fylld med kärlek värme och glada minnen på er underbara...världens, och himlens finaste Tillevännen...med sina underbara blå...Kikade in hos Pluto123 och såg de fantastiskt fina bilderna hon hade...så söt, fin och go...eran lilla Tille-Prins...Ni finns i mina tankar...hela tiden...

Och Tillevännen, du finns i mitt hjärta...idag ...imorgon...i evighet...

Kramar

Tarja

• Lindan77

Sida 971

Therese säger;Godkväll: vad skönt att det är så många kvar här ändå efter att Tille har somnat in. Det känns tryggt. Jag kan i alla fall berätta vad det blev för namn på boken.

Tille-Lille, dagboken om ljuset som aldrig slocknar.

Hoppas ni tycker det blev bra. Det blev en liten kompromiss. Nicklas och jag ville att Tille-Lille skulle vara med eftersom fonden hette så och så vill bokförlaget ha med ordet dagbok, sedan vill vi ha med ljuset som aldrig slocknar för vi tycker det är så fint.

• puh fantast

Godmorgon!

Vilka fina dikter i annonserna. Tårarna rinner ännu en gång.

Tänker på er. Hoppas ni får en så bra dag som möjligt och har lika fint väder som vi har här i Örnsköldsvik.

Kramar / Maria, Robert, Lucas

• Klatermaja

Bra namn på boken!

kram Kristina och Daniel

/Klatermaja
  • Filipen

Hej igen,

Ville bara skriva att namnet på boken är jättefint och passar så bra.

Kramisar igen!
    Mia

• Nichth

god förmiddag.
    det var egentligen meningen att jag skulle städa medan trollungen är på förskolan. men jag hamnade framför datorn som så många gånger tidigare.

skönt att det gick bra för er igår. boktiteln har ni lyckats få ihop bra tycker jag.

hej på dig tille liten!
    vad gör du nu? sitter du och kikar ner på dina underbara föräldrar eller funderar du ut nästa bus? jag hoppas du har det bra nu och att du tittar till din mamma och pappa och dina syskon med jämna mellanrum.

kram
    ~vildas mamma~

• mammatil4

Hei hei

Leste annonsene i ST, kjempefine!
    Måtte gråte enda mer....
    Men vi får se på det gode som kommer ut av dette, selv om det er litt tungt...
    Slik en nydelig gutt med de blåeste øyner,blir aldri glemt!
    Ha en fin dag!
    Klem fra Lin (og Isak 8 mndr som sover)

• isaacsmams

Godmorgon familjen Vesterlund.
    SOm vanligt så är ni i mina tankar dag som natt känns det som. När jag vaknar mitt i natten av att våran tös stökar så känner jag tomhet för er skull, undrar hur ni har det just nu. När jag går ut och känner solen värmer mina kinder och hör fåglarna kvittra så tänker jag på er och undrar hur ni har det utan Tille.
    Ni berör mig så.

En stjärna som lyser starkare än de andra!

När jag tittar upp mot stjärnorna ser jag en stjärna som lyser starkare än de andra.
    - Varför gör den det? frågar en pojke.
    - Jo, det fanns en liten liten pojke, svarade jag. Med stora ögon blå. Han hade förmågan att leta sig in i allas hjärtan och lämna en bit av sig själv kvar.
    Hans lilla lilla kropp var så sjuk så sjuk men hans själ var så stark så stark.
    Han kämpade så för att vara hos sin mamma, sin pappa, sin storebror och sin storasyster som han älskade så.
    Han stannade längre än vad hans kropp egentligen orkade men han hade i sina tankar den stora kärleken till dom som han älskade.
    Han önskade så att dom skulle få känna honom nära sig, höra hans andetag och att dom skulle få titta djupt in i hans ögon så länge som det någonsin gick.
    Han önskade att dom inte skulle gråta den dagen då han lämnade dom. Men hans egna blå ögon fylldes också av tårar den dagen. För innerst inne så var inte hans önskan att försvinna bort men hans kropp var så liten så liten och hans kropp var så sjuk så sjuk.
    Och när han lämnade sin älskade mamma, sin älskade pappa, sin älskade storebror och sin älskade storasyster så var det en stjärna som började lysa starkare än någon annan.
    Stjärnan ropade ett namn, det hördes som en viskning till en början men ju längre pojken gled från sin familj, ju starkare hördes namnet.
    Stjärnan ropade; - Tille!

Nu sitter den lilla lilla pojken på sin stjärna där alla tårar som har fällts för honom har samlats till en stor sjö. Han kallar den; "Kärlekens sjö".
    Det har vuxit upp ett träd, bredvid sjön, ett stort träd för hans starka starka själ. Däruppe i trädet sitter han ibland för att kunna se ner på sin älskade familj. Han gör det när han känner att dom saknar honom som mest.

- Men mamma, finns inte den pojken mer? frågar pojken.
    - Nej, svarar jag. Men han finns i mångas hjärtan och tittar man upp en stjärnklar kväll som denna, så kan man se hur Tilles stjärna lyser så starkt. Den lyser så starkt för hans starka starka själ.
    - Åh, mamma titta, Tille blinkar till oss.
    - Ja, det gör han, svarar jag och tårarna fylls åter igen i mina ögon som så många gånger förr.

/Helena

• Gilga

Vilket fint namn mamma och pappa valde på boken om dig prins Tille.*L*:.hoppaas att du sovit gott i natt,inte bara busat.

Jag hoppas att hela familjen haft en skön natt..läste dödsannonserna nyss,dom var så otroligt fina

Ha en jättefin dag,hoppas att solen skiner hos er

Varma kramar//Gunilla

Svar på tråden Tilles tråd