• Svar på tråden Scrapbooking2!
  • Sussieb

Månsi jag började med 12x12 det är mer plats att scrapa på då.... Det är det tipset jag fått på kursen som jag går.... ( www.happyscrapping.se )

Lycka till!!!

• cia75

Jag scrappar A4 för det är lättast att få tag i papper. Vanlig färgad syrafri cardstock finns att köpa i vissa bokhandlar. Dessutom får de plats i de plastfickor vi har i Sverige. Scrappar man 12*12 får man beställa från nätet eller handla i de få butiker som finns.
    Fast 12*12 lockar mer och mer

Länkar till svenska scrapbooksidor där man kan köpa material:
    www.papprika.se/
    shop.pysselpunkten.se/
    scrapbooklifestories.nu//index_swe.htm
    www.scrapbookingswede.com/index.php
    www.scraproom.se/
    shop.d-u.nu/ (Härifrån har jag handlat och blivit jättenöjd)
    www.scrapbook.se

Det var några iallafall... Jag har säkert missat nån

• Månsi

en fråga till kan någon hjälpa mig att plocka fram ett start paket med sånt som e nödvändigt ?? skulle bli super glad ?? :))

• cia75

Det du behöver är färgade papper, fotofix, ett par pennor, en bra sax, en stadig linjal och en kniv alt. skärmaskin. Fotografier
    Syrafritt förstås!

Sedan kan du allteftersom skaffa dig Stickers, brads, öljetter, mönstrat papper, stansar, embossing, pärlor, knappar, tags, garn, band, stämplar, metallramar mm mm.

Man behöver inte så mycket i början egentligen utan det är bättre att köpa lite och börja och sedan handla när man upptäcker vad man faktiskt använder

• Månsi

en fråga till bara va mennae du med syrafritt ???
    å vilket lim e bäst

• MalinJD

Månsi: är ingen scrapmästare.. men vet att man ska ha syrafritt papper så att korten inte blir förstörda efter några (?) år, som de kan bli av syran som finns i vanligt papper.

Plastfickor har man till att stoppa ner sina Layouts i, oftast(?) gör man LOs i A4 (eller 12*12), och så har man typ en "ringpärm" och sätter i sina blad i, och då behövs ju plastfickor. Om man inte har ett "färdigt", kanske spiralbundet album då.

Det är vad jag har lärt mig iaf.. men rätta mig ngn om jag har fel!

• Månsi

kan man inrte ha en vanlig pärm ??

syrefritt jaha de måste man komma ihåg annars e det ju inget roligt om bilderna blir förstörda

Svar på tråden Scrapbooking2!