Inlägg från: sambima |Visa alla inlägg
  • sambima

Scrapbooking2!

www.alladessadagar.nu/scrapbooking/index.htm

Om ni bläddrar längre ner i hennes meny så har hon massor med tags att beskåda. Men kan ha enbart dekorerade tags eller blandat där man kan skriva på ena o den andra dekorerad.

Just nu är jag med i en höstswap där jag ska göra fotomatta och dekorrutor till ena gruppen och till den andra gruppen ska jag bidra med tags och dekorrutor.

Själv håller jag i en bazzill/chatterbox swap där man enbart använder material från dessa två märken. Då bidrar man med antingen tags, photomatta eller dekorrutor.

I en annan yahoogrupp håller jag i en garnswap där man själv köper ett nystan special garn och klipper till 2 meters bitar till X-antal personer. De i sin tur gör likadant och så får man massor med olika sorters garnenr men köper bara en sorts själv.

• sambima

Hannie!
    Din första LO! Å du använder redan dekorrutor! *impad!

• sambima

Pssst.... Här är man borta TRE DAGAR och ni fyller FYRA sidor!

Helt otroligt ROLIGT!

Go nattkramar från Sambima.... som målat akvareller hela helgen!

• sambima

Hannie;

Uj, uj... nej jag har inte målat akvareller sen i gymnasiet, men pojkvännen har varit intresserad av att gå en kurs så jag hängde med. Gillar mest oljekritor, kol o penna .

Men jag ska faktiskt börja använda akvarell till scrapbookingen nu, närjag fått övat lite. Jag är så dålig på det!

• sambima

Ang. vellumtejp

Jag låter ena fästsidan vara kvar i sin"förpackning" och fäster först ena sidan mot vellumet, sen drar jag av "förpackningen" och då håller jag nu i vellumet och lägger mot det papper jag vill att vellumet ska vara på . Då undviker jag att kladda på tejpen.

Sambima

• sambima

Tips!

Köp dem där små glasögon "servetterna" de är inte så dyra och är underbara att använda för att torka av fotona efter att man pillat en massa!

• sambima

Hej Flamman! Kul med nyinhoppade i detta forum!

Är inte så aktiv just nu, brukar inte vara det när det är höst/vinter... men jag läser o när jag orkar så skriver jag.

Hoppas få se några av dina alster snart!

/Sambima

• sambima

När jag inte har ngn scrapinspiration så kan CASE (Copy Ang Steal Everything) hjälpa, det vill säga att jag härmer ngn annans LO.

Annars när det flödar... då utgår jag oftast från kortet och korten och väljer då papper och temadekor därefter.

I BOM (boken om mig) så kan jag bestämma mig att scrappa efter tema:
    vad jag gillar mest om.....
    mina barndoms vänner.... osv

• sambima

Flamman!
    Grattis!
    Jag har deras gamla toolkit och jag älskar den! Har "nämt" för de mina att deluxen vore ultimat att få... får se vad de tycker omden saken.

Sambima

• sambima

Jiiipppiiiiiiiii!

Idag kom mitt paket från Addicted to Scrapbooking! Jag har tillverkat lite kort o stökat till fast jag lovat mig själv o städa. Men jag har inte haft sån skapar lust på länge länge, det gäller att passa på!

Jag fick:

- MM's Alphabet Foamstamps - Philadelphia (Making Memories)

- Barn skumstämplar till mitt gudbarn Simon, så att vi kan skapa tillsammans - olika djurformer

- Clear by Design Acryl klossar en bild: cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll&category=3124&item=8138667038&rd=1
    att använda till dessa:

- Perfectly Clear Stamps from Stampendous : Alfabetet "Storybook"
    tyvärr ingen bild, men det är så söta bokstäver!

Å dessa har jag köpt på Ebay att använda till mina klossar också:

cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll&category=3124&item=8138415852&rd=1

cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll&category=3124&item=8138890903&rd=1

cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?

cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll&category=3124&item=8138147376&rd=1ViewItem&category=3124&item=8138890896&rd=1

Svar på tråden Scrapbooking2!