Inlägg från: sambima |Visa alla inlägg
  • sambima

Scrapbooking2!

MikkisPikkis

Menar du album med sidorna i spiralbindning så att du scrappar direkt på? Eller så finns också lösa sidor som man sätter in i "pärm-album", dessa har hål på sidorna.

De finns i bokhandlar... på Coop Forum, ICA Mazi... osv. Dessa tycke rjag är lättare att få tag på än med plastfickor.

Fast jag kanske missförstått?`

Sambima

• sambima

Kaki

12x12 = 30*30 på ett ungefär---- ibland skilje sig papper åt och sannerligen plstfickor från tillverkare till tillverkare. Hel mysko.

• sambima

Jag tar papper som jag tycker är fina för jag tycker aldrig att jag har tillräckligt med papper. Jag får aldrig nog av chatterbox papper - kan inte få för mkt chatterbox.

Så oftast för att de är fina, men givetvis att jag nån gång kommer att ha använding för dem.

Men jag har exempelvis ett resealbum i 12*12 och just nu scrappar jag mina USA bilder - då har jag valt ut lite speciella papper med lite amerikanska färger (blått, vitt och rött) sen att jag bara ska ha bazzill i det albumet.

• sambima

Jag har scrappat sen nov-03, men har "scrappat" mina gamla fotoalbum... men inte syrafritt.

Bazzills är ett märke men också med papper som heter bazzills mono och trios. Monos kommer i fem nyans per färg och trios i tre per färg. Dessa är cardstock/kartong med linnetextur mycket fint!

Chatterbox kommer också från bazzill och är superfina mönstrade papper också med fin linnekänsla.

du kan kolla på dem på

www.lifetimemoments.com

eller

www.aliveandscrapping.com

• sambima

Till bokstäver har jag min Quickutz!!! Hi hi... men det är en dyr investering, köpte den när jag fick mina skattepengar och har sparat för att få mina två alfabet : Rocksy (ska va med ecks) och Indiga: båda är mini uppercase.

Härifrån har jag köpt dem,hon är en av de billigaste:

www.doctorscrapbook.com

sen kan ju ni kolla på www.quickutz.com

/Sambima

• sambima

mmmm mcyket snygga! Är mycket nöjd!

• sambima

oj, nej... kanske vänta till det torkat? å sen gnugga/skrapa bort försiktigt?

Ja, du kan köpa bokstäver av mig. Säljer inte alfabet på tradera eftersom det blir så mkt stansande. Men du bor ju nära så

• sambima

MalinJD

Jag föredrar enskilda kuber eftersom jag får rena färger då... om jag har tre på samma så blir det svårt att doppa mitten färgerna på en större stämpel.

Sambima

• sambima

Joanna Chmeil

Jag har köpt i omgångar och oftast MYCKET papper och det gick nog på 15-18 dollar. Tyckte att det var bra fraktpris med tanke på hur mkt papper det var.

Sambima

• sambima

Månsi, vilka roliga bilder

Att du orkar skära ut bokstäverna för hand! Det orkar jag verkligen inte! Jätte kul o talande rubrik Snart får du ta o investera i en QK du med!

Svar på tråden Scrapbooking2!