Inlägg från: sambima |Visa alla inlägg
  • sambima

Scrapbooking2!

Jag funderar för fullt över vad min far ska få. Han älskar när jag gör saker till honom å inte bara köper saker.

• sambima

Jozebelle, Jätte fint!

Men jag undrar om den torkade rosen är syrafri? Isf måste du behandla rosen först på ngt sätt, det finns archival spray som tar bort syrahalten/skyddar. Vet dock inte hur mkt de kostar o om de finns att köpa i Sverige.

Hoppas du kommer på en lösning för det låter som ett superfin ide.

• sambima

God morgon!

Alla pennor/gelpennor är INTE syrafria! DSet är även viktigt att de är arkivbständiga för att användas i scrapbooking.

Sakuras pennor är bra, billiga, syrafria osv! Annars så måste man fråga tillverkaren / be butiken kolla upp det. Men det går inte alltid att lita på vad de säger tyvärr utan det är bäst att fråga tillverkaren direkt.

• sambima

groups.yahoo.com/group/scrappaenkelt

finns det mentorsprogram och allmänt så är alla scrappforum underbara på att besvara alla frågor! Det finns inga dumma frågor! Tänk vad missar om man inte frågar!

Sambima

• sambima

Cia,

det är som en sorts skumgummi som är roligt att använda till glasunderlägg osv.

Jag har just upptäckt att min QK kan skära igenom dem och det är helfestligt att trycka fram bokstäver i dekorgummi. Det blir 3D effekt eftersom dekorgummit är tjockare än vanligt papper. Kan köpas på panduro o andra hobbyaffärer.

• sambima

Poena! Gillar den bruna LO:n och pappret med massa ord på!

Å vovvarna är så söta... tycker mig känna igen terriern på ngn av yahoos scrapsida... är det samma vovve?

Scrappa på!

• sambima

Jag har stämplat och stämplat och lekt med mina nya leksaker så jag är alldeles svart om händerna!

Men roligt är det!

• sambima

Har hört av en kompis att hon gillade deras stora månadspaket medan det lilla månadspaketet varit lite "sämre" för henne alltså. Men det är bra saker de har i månadspaketen, inte skräp.

Men det är ju att chansa. Lycka till!

• sambima

Tack för svaret Poena! Väntar på att Lifetime ska få in mer innan jag gör nästa beställning

Sambima

Svar på tråden Scrapbooking2!