• Svar på tråden Scrapbooking2!
  • sambima

Ni vet väl att vi betalar USA moms också när vi handlar därifrån?

Varorna där har sina moms och sen när de skickas hit och man fastnar i tullen så läggs VÅR moms, tullavgift på.

Jozebelle - räkna på det igen o se om det ändå inte är billigare än att köpa fr Sverige, sen får du se hur många ggr du hamnar i tullen. Jag har hamnat en gång och det blev dyrt iom att det var min QK handtool. Men jag tjänade flera hundralappar ändå.

Sen har jag inte fastnat fler gånger, ännu, så jag har ändå tjänat på det stora hela flera tusen på att handla fr USA.

• Lamilla

Sambima!!!

Da kanske jag borde salja scrappartiklar "svart: i Sverige varenda gang jag ar pa besok hemma

• sambima

Lamilla!
    Här har du din första kund!!! Vill haaaaaaa!

• sambima

Söndag: Vad gör ni alla?

Scrappar?

• cia75

Jag har precis varit och handlat Farsdagpresent tillsammans med vår son. Nu ska vi laga mat och sen åker vi till morfar.
    Fast helst av allt skulle jag vilja scrappa

• Sussieb

Vi ska snart åka ut till farfar och morfar... Inget scrappa idag tyvärr, orkar nog inte när jag kommer hem heller, är så trött på kvällarna nu mera..... Jag undrar varför;)

• Kaki

Hallå hej!!

Hur använder man charms? Limmas de fast, eller??

• Lisabettan

Tjenixen!

Är så himla sugen på att börja scrappa, men hittar ingenting i affärerna här i Umeå. Vad behöver man egentligen för att komma igång?
    Och albumen, har ni era scrapsidor i plastfickor eller?
    Det finns ingen Umebo här som skulle kunna tänka sig att visa sina alster i verkliga livet? Alternativ, finns det någon som brukar ge kurser i Umeå?

/Lisabettan

• Hannie

Lisabettan:

Det du behöver för att komma igång med scrapping är foton, syrafri cardstock (lite styvare sorts pappersark), fotofix och/eller syrafri lim och sax.
    Skärmaskin är bra att ha när man beskär korten, men det kanske inte är det allra första man köper.

Utöver detta finns det en oändlig mängd mönstrat papper och dekorationer du kan pynta dina sidor med.

Är Umebo jag också, så jag vet att det finns inte så mycket här inom scrapbooking.
    På konstnärsshpen finns dock syrafritt A4-papper i olika färger.
    Sen har Umebon Estee Wang en webbtik scrapbooklifestories.nu och jag brukar få hämta ut mina beställningar i stan och därmed slippa fraktavgiften.
    Kika på hennes hemsida, hon har jättefina grejer till scrapbooking.

Estee anordnar även scrapträffar ibland så där kan du få träffa andra scrappare och se deras alster "live".

Ifall du har fler frågor, hör av dig i min gästbok så hjälper jag dig så gott jag kan!

// Hanna

• Hannie

Oj, tappade lite bokstäver där (sitter med en 5-månaders i knät )

Svar på tråden Scrapbooking2!