Scrapbooking2!
Tror att den andra tråden blir stängd för svar idag, så jag startar en ny här!
Länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-67/m461913.html
Scrappa vidare!
Tror att den andra tråden blir stängd för svar idag, så jag startar en ny här!
Länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-67/m461913.html
Scrappa vidare!
sambima!! hahahah
Killen ifran UPS har varit har sa ofta de senaste veckorna att han och jag hejar pa varandra som gamla polare
Jag bestallde eyelets denna gangen samt det dar verktyget som satter fast dem. Igar bestallde jag brads..tog lite fel pa det dar men nu har jag fatt klarhet i scrabooksfilosofin tack vare er i denna trad!
sambima och ni andra...sysslar ingen med papier piecing????
Njae... pp sköter min QK!
Gör väl nån gång till kort, men jag använder inte pp's i scrapbooking. Beror iofs vad man räknar som PP's... har märkt att det kan va lite olika definitioner vad PP är.
I ett am.forum så sa några tjejer PP om mina tags o dekorrutor...
Sambima:
Jag antar att du inte fått ditt paket från lifetimemoments än!?
Jag har fått bekräftelse-mejlet nu så i början av nästa vecka kanske
det kommer.
"Det bästa är att de har fast portoavgift - då kan man beställa många paket."
Hur menar du då? För att slippa tullavgift p g a för tunga paket eller...?
Hannie, mitt paket fr lifetime skickades i tisdags så jag hoppas att det kommer måndag el tisdag.
Jo, med fast porto kan man beställa mkt papper!
Sen om det hamnar i tullen blir ju en chansning som med alla andra paket.
Men addicted tar 13 dollar i fast fraktavgift - då kan man utnyttja den fasta avgiften o köpa plastfickor och album, eller massor med papper!
En kanske dum fraga...men vad hander med grejer som fastanr i tullen? Far man ej tillbaka dem??? Jag har skickat lite scrappgrejer over till vanner men inte tankt tankan pa att de skulle fastna eller forsivnna
Sambima:
Perfekt ju!
Det finns så mycket fina album over there, men har alltid tänkt att det blir så dyrt i slutändan att det inte är någon idé.
Grejt, grejt... slösa mer pengar... *visslar nöjt*
Lamilla
Nej, om det fastnar så måste man lösa ut - betala tullavgift och moms plus "hanteringskostnad" på över hundralappen.
Men om du skickar över saker till Sv så ska du skriva GIFT och då blir det inte tullavgift förrän 500kr gränsen. Om det du skickar skullevra över 500kr så kan du ju alltid dra en fuling o skriva ner värdet. Men skicka aldrig med kvitton - då kan tullen tro att det inte är fr en vän utan fr en affär o då kan de dra tull.
Hannie.... Prisskillnaderna gör det så farligt att shoppa!
sambima tack sa mycket for ditt svar! En kanske OT fraga...men saljer du alfabet????? du har en quickkutz, sa jag tankte att du maste ha alfabet. Var inne pa tradera men jag har ingen ork att sitta och buda, betalar det som kostar direkt, mycket smidigare. Samt skickar inte de flesta internationellt och da maste jag ge min mors adress och en massa bla bla bla. Vore tacksam om du , garfield eller nagon annan skulle kanske veta om det finns nagon som saljer bokstaver om inte ni gor det!
Lamilla
Jag har alfabet 2 st Rocksy mini (har ej bokctaven ecks...) och Indigo mini... Men jag har så ont i ryggen fr en whip lash skada att jag inte säljer stansningar då det tar för mkt tid för så lite pengar. Men jag ska höra med andra scrappare om de kan tänka sig stansa.
Det brukar kosdta 0,50-1kr per stans.