Scrapbooking2!
Tror att den andra tråden blir stängd för svar idag, så jag startar en ny här!
Länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-67/m461913.html
Scrappa vidare!
Tror att den andra tråden blir stängd för svar idag, så jag startar en ny här!
Länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-67/m461913.html
Scrappa vidare!
Jag har åsså planer på att börja scrappbokka
Har handlat på mig papper, mönstersaxar, klistermärken mm mm mm
Kul Smurfan!
Idag har jag hjälpt en kompis att flytta, men imorgon ska jag scrappa hela dagen!!!
Ska bli så kul! Har ett par ideer i huvet!
Nu står bordet och de mindre förvaringsaskarna i förrådet.
Utanför förrådet (hall, sovrum, vardagsrum): damsugaren, gammalmatta, 10 skolådor med skor, skorlösa uppslängda på skostället... en resväska med kläder (som e för små)....*suck
Ändå har vi rensat bort en byrå och två IKEA kassar (de där stora blå) med saker! Snacka om att ramla ur fantasin: Jag är en samlar...! Måste rensa i röran mera!
Men förrådet är prydligt coh städat (än så länge)
Hej!! Har varit inne på flera av era sidor och bara beundrat!!! Helt otroligt vad alla här kan! Har en liten fråga bara, använder ni "vanlig" kamera eller digitalkamera? Ska nog snart börja jag oxå... bara kolla lite till först!
Kram på er!
M W, kul at du är intresserad! Jag har det senaste året gått över till digitalkamera, då det blir bättre och billigare bilder för mig som fotar en hel del. Sen att jag har 24 års kort med vanlig kamera är inget att göra åt!
Det bästa med digin är just att kunna välja sina bilder, välja storlekar utan att det behöver bli en massa"prov-säkerhets" kort för att bevara en händelse. Jag kan ta så många bilder jag vill av en händelse men bara välja tt framkalla de bästa.
Hej alla superduktiga scrappare!
Ni måste loooova att ni inte tycker att jag är heeel korkad...*fniss* Jag ska börja med mitt första album imorgon, och har köpt in hur mycket saker som helst, och hur mycket papper som helst. Sen läste jag någonstans att man ska börja med EN grundfärg till alla foton...Ojdå - jag som har köpt hur mycket olika färger som helst...Tänkte visst inte på det -det kanske blir hur fult och rörigt som helst om man blandar?
Vore så tacksam för era experttips!
såg i panduro att dom hade massa sånt........är helsugen men pucko jag har inte så mycke kort på trollet
fundrar skarpt på svart vita kort osv....... vill ha tips på vad jag ska köpa i första hand och vad jag behöver osv...........peta in ett medelande i inkorgen eller gb eller här.....
Lindisen!
Ta det lugnt! Ingen fara! Jag blandar hej vilt! Oftast har jag samma färg på ett uppslag. Dvs är höger sida blå gör jag vänster sida blå också. Men sedan kan nästa uppslag vara rosa eller orange eller.... Kanske om man gör ett temaalbum så kan man för att få enhet i albumet ha samma bakgrundsfärg. Men som sagt blanda!
Det finns inga rätt och fel när det gäller scrapbooking förutom att man ska använda syrafritt material!
Giz:
Det som går åt mest när man håller på med sb är att det går åt en massa papper. Dessa ska vara syrafria för att bevara korten så länge som möjligt. Canson exemplevis som finns hos de flesta bokhandlare är syrafritt.
Sedan behöver man något att sätta fast korten med. Jag använder fotofix (små klisterlappar) vilka ger bäst resultat och "bubblar" inte fotona!
Sedan behöver man något att klippa/skära med. Sax går bra till att börja med, men när man hållt på ett tag vill man ha ett annat skärsystem. Skärmaskin alt. rullkniv och linjal funkar bra.
Sedan kort så klart!
Sedan kan man fylla på allt eftersom med olika grejor och efter ett tag får man inte plats i huset längre