Scrapbooking2!
Tror att den andra tråden blir stängd för svar idag, så jag startar en ny här!
Länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-67/m461913.html
Scrappa vidare!
Tror att den andra tråden blir stängd för svar idag, så jag startar en ny här!
Länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-67/m461913.html
Scrappa vidare!
Sambima!
Lycka till med städningen och krya på dig!
Men det måste väl vara skönt att ha ett eget krypin *avis*
garfield: Tack!
funderar på det här med att ladda hem fonter oxå...och kan man skriva ut på vellum papper i skrivaren? Vet du det kanske?
Det finns massvis med sidro man kan ladda hem fonter på... Ett tips bara. Installera inte för många på datorn, då kan den bli seg. Det är bättre att lägga dem i en mapp och öppna dom när de behövs...
Lite länkar:
www.smackbomb.com/famousfonts/index.html (Fonter från Tv-program och artister)
simplythebest.net/fonts/index.html
www.themeworld.com/fonts/
www.typenow.net/ (Massa skrivmaskinsfonter)
www.killerfonts.com/ (Lite morbid med handstilar från olika mördare... Men också från kända personer. Lite skoj)
Vellum brukar gå bra att skriva ut på, men det kan ta en stund innan de torkar.
Fråga gärna om det är något mer du undrar! Det är så kul att sprida den här hobbyn
He, he... tack för att du svarade Garfield! Det är väl 5kvm2 men iaf nånting, nu är bara frågan var alla sakerna som skulel varit därinne nu ska ta vägen!
Därinne är det ordning coh reda, värre är det i hallen, vardagsrum o sovrum. Behöver en trea!
Jannice: Jo, jag giller alive and scrapping eftersom jag fått bra kontakt med Lessie som driver affären. Allt nöjd.
Jag har även ett paypal konto jag använder om jag är osäker, men har fr alive, doctorscrapbook, two peas och lifetime betalat med VISA.
Jag har köpt vellum som ska passa att skriva ut på. Kanske är det olika? Om skrivaren inte blir tillräckligt varm för att bränna fast pigmentet kan man ta på embossingpulver och embossa.
Något som jag gör oftare är "torrembossing" där man skriver ut det man vill överföra (text, bild...) på ett vanligt papper. Det lägger man sedan på tex en musmatta (något lite mjukt) och vellumet överst. Sedan tar man en lite trubbig pinne (finns på panduro) och följer linjerna. Då blir vellumet utbucklat och otransparent där man dragit. Jättefint. Om man skriver ut text är det bra att skriva ut den spegelvänd och bara outline så blir bokstäverna åt rätt håll och man minskar risken för svarta bokstäver.
Lycka till/ Ängelbängel
Toppen med tips! Har torrembossat nån gång, är ingen hejare på det... Men fint blir det - det håller jag med om.
Jippiiieee! Jag har gjort min allra, allra första sida!
Dock inte ett dugg avancerat, och inte använt något foto än, det är liksom bara en presentation över vad som komma skall...Det kanske inte räknas om man inte har använt foto än? *tihi*
Klart det räknas!
Spännande! Vad skoj! Får vi se
*nyfiken*
Jorå - jag "hojtar" när det går - maken måste komma hem först! Jag vet inte hur jag gör när man tankar in bilder från kameran! Snart så!
Men ni måste vara snälla - tycker ni att det är fult, så säg ingenting!
*Tihi*