Scrapbooking2!
Tror att den andra tråden blir stängd för svar idag, så jag startar en ny här!
Länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-67/m461913.html
Scrappa vidare!
Tror att den andra tråden blir stängd för svar idag, så jag startar en ny här!
Länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-67/m461913.html
Scrappa vidare!
Åhh, hade lyckats missa fortsättningen på denna tråd...kul
När jag ändå är här.....fick av min gulliga dotter en ask med minisnäckor i present men jag har inte klurat ut hur man skall fästa dom på bästa sätt, har ni några tips?
Nämen oj vad ni är snälla!
Oh, nej - tyvärr har jag inte ett enda svartvitt foto. Ja, det hade ju verkligen varit effektfullt. Synd.
Har inte bestämt mig angående färgerna ännu. Måste sätta mig och sortera upp alla foton och verkligen ta bort de mindre bra. Har massor av kort, men det får ju inte bli för mycket heller.
Hur gör ni om ni som jag har ett svart album som bakgrund, men sen väljer ett annat bakgrundspapper. Klistrar ni fast det på det svarta underlaget, eller sätter ni fast med fotofix eller något annat?
Lindisen:
Det går att lämna in färgkort hos fotohandlaren och så gör de om dem till svart vitt. alternativt kan man scanna in korten (eller om det är digibilder) och göra dem svart vita i Photoshop....
Jag brukar använda fotofix till i stort sett allt!!! Suveräna!
AngelicaZ
Glue Dots! Helt suveräna små klisterpluppar som amn kan fästa allt med!
2 scrapsidor har det blivit i kväll! En där vi får ris över oss och en med bilen vi åkte i mellan kyrkan och festlokalen. Åh, vad detta är roligt...
Lindisen1: detta med att ha för mycket kort. Jag tycker också att det är svårt. Har 6 rullar 36 kort och många är väldigt bra. Själv har jag tänkt så att gör det något om det blir många sidor i albumet? Vi har väldigt mycket kort på alla gäster och dem vill man ju ha med? Har dock inte riktigt bestämt mig. Gör det något om albumet blir tjockt?
Fin framsida! Har också svart bakgrundspapper och hittills har jag utgått från det svarta på alla Lo's, och haft färg som dekoration och som ram på korten. Tycker också att det svarta är väldigt snyggt. Dessutom tycker jag att det känns som om det svarta går som en röd (haha) tråd genom mitt album. Jag varierar mig ganska mkt vad gäller färg på dekorationer och sånt i övrigt. Känns bra att min Lo's har något gemensamt.
Ska lägga ut några bilder på Lo's så snart som möjligt, måste ha hjälp av min man med det. *skäms* Vet inte hur man gör.
garfield: Tackar, får ta och testa det
Bambigirl:
Albumet kan bli hur tjockt som helst!
Om du har mycket kort på gäster kan du ju beskära dom så får du plast med fler kort på en sida... Jag har också på tok för mycket kort från vårat bröllop. 9 24 rullar och tio engångskameror plus digibilder... Vet inte vart jag ska börja...
Jag började med början
Första kortena jag har är jag, min man och prästen. Och sen fortsätter det... Men vi har en del kort som inte är framkallade än, som vi ska framkalla från digitalkameran. Men jag använder lösa blad, så då kan man väl bara göra sidor att lägga in där de hör hemma. Vad gör man om det bara blir en sida (gör Los på båda sidorna om papperna) Lämnar man en sida tom då?
decoupage klister är också bra att fästa saker med, blanda i lite gliter/sand osv... mysig effekt!
Bambigir och Garfield!
Tack för alla braiga tips!
Det stämmer, vad gör det om det blir många kort...det enda är att det tar lång tid!