• Svar på tråden Scrapbooking2!
  • bambigirl

Ängel bängel: Jag ska flutta och har börjat planera för hur jag ska flytta allt utan att skada nåt. Ska nog skaffa ett speciellt scrappingbord oxå...

• ÄngelBängel

Bambigirl: Låter som om du behöver ett pappersarkiv du också Tänk ett pappersbord, bredvid sybordet, suck. Det måste vara den ultimata lyxen

• bambigirl

Förhoppningsvis får vi plats med ett skrivbord i den nya lgh och då slipper vi äta framför tvn jämt, eftersom köksbordet då kommer vara tomt!

• sambima

Jag har köpt IKEAs dokumentvagn, den är toppen, mapparna är iofs A4 så 12x12 sticker upp, men jag skjuter in den under bordet (eget scrapbord!) så att de inte förstörs. Den är toppen! Man behöver inte böja sig ner när man ska leta efter papper sittandes.

Den kostar 149kr.

• ÄngelBängel

Sambima: Jag har kollat på den men vill ha något där papperen är inslutna. Jag vill gärna kunna damma av mina grejer så bra det går+ att det känns som om mina billigare, men ändå fina, CO papper inte är riktigt ljusbeständiga.

• garfield

ÄngelBängel:
    Jag lköste det så här... Köpte dubbelt så många A4 arkivmappar. Klippte av botten på den ena och toppen på den andra och tejpade ihop dessa med dubbelhäftande tejp. Vips hade jag en arkivmapp för 12*12 papper. Sedan köpte jag en stor kartong på IKEA med lock som jag satte i två rundstavar i. Vips hade jag ett arkivsystem för 12*12 papper. Funkar jättebra!

• ÄngelBängel

garfield: Jag är förkyld och min hjärna går lååångsamt men ditt sätt verkar ju vara jättesmart (om jag fattat rätt) Du har alltså köpt mappar och byggt om dem, sedan förvarar du dem i en kartong där du gjort en egen upphängningsanordning.

Gick det lätt att hitta en kartong med rätt storlek,de brukar ofta vara lägre än de är breda? Jag bor långt från närmsta IKEA och de skickar inte kartonger. Den här såg ju bra ut www.ikea.se/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&storeId=2&productId=35131&langId=-11&parentCats=10115*10298, är det något liknande du har?

• millface

bambigirl:

scrappstop har slutat skicka utomlands pga att det var missnöjda med den tid det tog att få sina saker så jag var tvungen att hitta någon i USA som kan skicka det vidare hit.

Men det tar nog tid...

• garfield

ÄngelBängel:

JAg tror du har fattat rätt... Men jag förklarade nog lite luddigt också.
    LÄnken funkade inte... Men det var en ny låda. Den går precis så att mapparna får plats på höjden. och bredden är perfekt.

Svar på tråden Scrapbooking2!