Scrapbooking2!
Tror att den andra tråden blir stängd för svar idag, så jag startar en ny här!
Länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-67/m461913.html
Scrappa vidare!
Tror att den andra tråden blir stängd för svar idag, så jag startar en ny här!
Länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-67/m461913.html
Scrappa vidare!
Hej, jag har oxå börjat med scrapbooking men har inte kommit så långt, än så länge bara ett upplägg ( se mitt krypin)
Har ni några bra idéer på hur man ska lägga upp sidorna. Jag har surfat ruint för att få lite inspiration men det går trögt. Behöver idéer och förlsag kring graviditeten främst, retsen kommer nmog med tiden.
Hur har ni gjort!?!
Har du kollat mia derenbäcks hemsida? Hon har ett jätteläckert grav-album
LÄnk: miasscrapbooking.derenback.se/
Välkommen till tråden och till en underbar hobby!
Verkar vara ett bra upplägg på babybok! Har du kollat in Mias hemsida? En länk finns i min presentation.
Sambima: Vi skrev nog inläggen nästan samtidigt. Komsikt...
Finns det verkligen inge scrapbook kur eller butik i närheten av Karlstad.. Söker efter en i Värmland eller Örebro län...
Snälla hjälp mej nu.. Blir galen snart om jag inte hittar nån butik här..
Puss
Finns inte så många butiker i sverige efter vad jag förstått, men på gallerix och akademibokhnadeln här i U-a finns syrafria papper, papperix heter märket. Kolla runt vad de har för märken och surfa sedan in på de hemsidorna och kolla. Sedan finns ju panduro med lite dekorationer. Är du redo att handla över nätet finns hur mycket som helst!
Hej
Är det någon som ska på Scarpbook-maraton i Göteborg lördagen den 23 oktober samt lördagen den 27 november??? jag har anmält mej och hoppas jag kommer med.. Vore ju kul ifall nån ifrån FL skulel dit..
Vi kanske ses...
Hej Carrie, det blir scrapträff i Örebro 30 oktober och dit kommer 5 scrapbooking affärer! För tillfället är alla platser upptagna, men du kan ju lämna intresseanmälab ifall någon hoppar av. Eller så kan du bara åka dit och shoppa och mingla lite.
En liten fråga till er rutinerade:
Kan man använda vanliga plastfickor till sina album eller måste de också vara special-special?
Vore bra om man kunde handla något i "vanliga" affärer... ;)
Det går bra med vanliga plastfickor. Bara de inte innehåller PVC. Men det gör nästan inga plastfickor nu för tiden. Gör dom det så luktar dom lite olja....