Scrapbooking2!
Tror att den andra tråden blir stängd för svar idag, så jag startar en ny här!
Länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-67/m461913.html
Scrappa vidare!
Tror att den andra tråden blir stängd för svar idag, så jag startar en ny här!
Länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-67/m461913.html
Scrappa vidare!
ska åka in på timarii nu när pojkarna åkt till sin pappa......
har dom syra fritt papper? tänkte ifall ni har ngn koll då det ofta står ngn ovetande människa där.....
giz: jag tror inte att de har syrafria pepper där, men de har mkt fina dekorationer. Du kan kolla märket på deras papper och sen kolla upp det på internet. Om det är syra fritt verkar de vara noga med att berätta det på hemsidor etc. Står det inget alls tror jag inte att det är syrafritt.
oki..... japps dom har ju massa pyssel å plock där
I Sverige ber jag dem alltid lägga två hårdare kartonger överst och underst. Tycker att de är slarviga med det och papprena blir böjda. Papprika skickar jätte bra däremot, de gör själva med två pappkartonger och sen slår in det till ett eget paket, papprena har aldrig förstörts därifrån.
Har uppdaterat min scrap-hemsida om ni vill kika
www.brandin.info
Suuuuperfina som alltid Garfield!
Favoriter: Folkhagen & Röda Korset! Verkligen snygga!
Hej!
Ny i denna tråd är jag...
Har en fråga... Jag jobbar mkt med textilier och är nu sugen på att föra över foton till tyg... Är det nån som vet var man kan göra detta? Det funkar ju inte att försöka skriva ut en bild på tyg i en vanlig skrivare så att säga... ;)
Tack!
psilotripitaka: Finns det inte speciellt sånt papper? Som man skriver ut på och sen stryker på textiler? Är osöker, men kanske? Annars finns ju speciella såna tryckerier...
Det går jätte bra att använda tyg i scrapbooking. Vissa textilier går också bra att skriva ut på, lite varning för trassel i skrivaren men det går! Snyggt blir det också.
Det finns särskilda "photolifting" material som göra att man kan överöfra, har aldrig provat, men min kusin har gjort det. Super snyggt. Tror att Panduro kan ha, men det är dyrt.
sambima: hur menar du att överföringen då skall gå till? jag menar, hur funkar det rent praktiskt? ...om du vet hur man gör? *trög* ;)
Skall till Panduro i morgon, så...