• Svar på tråden Scrapbooking2!
  • jannice

När ni gör album, använder ni samma färgtema, typ som jag gör gravididtetsalbum nu, använder ni samma färger rakt igenom......?

• sambima

Om det är ett sammanhängande album ja- men typ resealbum med olika resor - då har resorna ett "tema" var och en för sig.

• garfield

Jag anväder samma färgtema om det hänger ihop så som en graviditet, men det behöver inte betyda att jag använder exakt samma färger, men i varje fall samma typ av papper. Typ pastelliga eller murriga.

• pingus

Jag måste få fråga...Vellum...har det en självhäftande baksida??

• millface

janice:

jag har precis skissat ner en sida för ultraljudsbilden. Blev rätt bra tycker jag men sen återstår det ju att se hur det blir med pappar och sånt...

• garfield

Nej, vellum har inte självhäftande baksida. Man kan fästa det genom att sy, brads eller öljetter eller vellumtejp!

• bambigirl

Jag blandar färger hej vilt än så länge, beroende på vad som passar just bilden/bilderna på den sidan.

Sambima: Jag var in på ikeas hemsida och letade efter den, du skrev om den förut, men jag hittade den inte... Köper man vagnen för sig och köper till a4fickor eller får man allt i ett?

• sambima

Bambigirl: vagn för sig o fickorna för sig i skrivbords/kontorsavdelningen. Du kan ju be dem slå upp dem i datorn

• ÄngelBängel

Janice: kanske skulle det vara fint med klara färger till de svart-vita bilderna. En liten ruta där ni beskriver hur ni kände er vid ultraljudsundersökningen. Lite fakta från ultraljuden. En skala längs ner för att visa hur lågt barnet är i verkligheten, svårt att fixa i ett litet album visserligen. Det står ganska stilla men jag hoppas du fått någon idé

• pingus

Ok..då hänger jag med.Jag har mycket att lära mig märker jag.

Svar på tråden Scrapbooking2!