Scrapbooking2!
Tror att den andra tråden blir stängd för svar idag, så jag startar en ny här!
Länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-67/m461913.html
Scrappa vidare!
Tror att den andra tråden blir stängd för svar idag, så jag startar en ny här!
Länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-67/m461913.html
Scrappa vidare!
Glömde säga; Välkomna in alla som vill!
Bra jobbat Jozebelle! :)
Hoppas så många som möjligt vill vara med i forumet.
Vi som inte redan är med i flera forum (givetvis ÄVEN de som är med i andra forum) kan ju behöva ett ställe där vi samlar våra tips, idéer, frågor och allt som rör scrapbookingvärlden.
Formatet på albumen och bladen från coop är aps heter det... Är lite smalare och lite högre än 12*12. Om man som jag vill använda 12*12 papper brukar jag skära av ca 2-3 cm från 12* 12 papperet. Sedan passar det på albumbladet och det blir en snygg, svart (eller vit beroende på albumbladfärgen) kant runt... Just nu håller vi på att flytta, men sedan när vi packat upp allt *pust* så ska jag försöka ladda upp mina Lo's så får ni se.
Cattis: Jag utgår från de kort jag vill ha med på sidan. Sedan försöker jag kolla om det finns någon snygg färg med på korten eller om det finns nåt på korten som jag vill framhäva. Sedan tar jag min pappersbunt och bläddrar tills jag hittar ett papper som jag tycker passar. Sedan beskär jag bilderna och försöker tänka ut hur jag ska använda papperet och vad jag ska dekorera med. Sedan, när jag har allt jag vill ha med så lägger jag ut allt som det ska vara. Ser det bra ut så sätter jag fast det, ser det inte så bra ut så ändrar jag tills jag är nöjd...
Så gör jag. Skickar inte efter papper efter bilderna. Men om jag vill ha ett papper med en färg som jag kan få tag i på stan (hos gallerix, akademibokhandeln eller upsalafärg kan jag välja på här i U-a) så kan jag gå ner och köpa det...
Poena:
Har du fått dina grejer från USA än? *nyfis*
Idag har jag scrappat en ny sida som jag faktiskt belv ganska nöjd med.
Tänkte lägga in den och två andra i gästisen ikväll om ni vill ta er en titt...
Så nu finns dom i gästboken.
Kommentera gärna ni som tittar...
Hannie
Nej inget från USA än
De har dragit pengar och så, så jag hoppas att det är påväg!!
Min första scrappbild klar. Finns i bildgalleriet.. titta gärna... Vad tycks! är väl helt ok för att vara den första.
Skall på kurs i Helsingborg i scrapping på www.scraproom.se
Det är super bra... Det är en afär som säljer en massa för detta och så finns det en workshop där man kan sitta och pyssla och låna deras verktyg. De har även mammaoch bäbby träffar där man kan pyssla tillsammans med andra mammor. Tips för er som bor i närheten. De har även kvällar utan barn.
Millface: Tyckte att child of mine och den badsidan var helt underbara! Speciellt badsidan!
Varför sleep inte tilltalade på samma sätt vet jag inte... Den är fin, men inte på samma sätt som de två andra...
Tycker du är en jätteduktig scrappare!