• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • MonicaH

Rökning är nog det värsta beroendet att komma ifrån. Cigaretter är så lättillgängliga hade ju vart lättare om de bara sålts på ett stort varuhus, som med sysytembolaget . Sådär hade iallafall jag velat ha det

• MonicaH

Vet du, gör som jag, rök halva ciggen och blött sen ner den och släng skiten i soptunnan. Ta några bloss och sen dumpa ciggen?
    Man har verkligen inte vilja eller pengar att köpa flera paket cigg som inte går att röka

• mumama

jag undrar varför folk alltid ska dra me alkohol under dessa diskussioner? ja menar d e väl vanligare att "man" är beroende av nikotin än av alkohol? eller?
    o d e väl två HELT OLIKA droger som ger helt olika skador?
    lr menar ni på att de som röker e så oansvarliga att de lika gärna kan supa oxå?

• anezka

Ett beroende är ett beroende och ja det är ju samma sak att dricka som att röka man skadar sitt barn och sig själv, men åandrasidan så är det väll bättre att dra ner på det man gör än att fortsätta i samma utsträckning som innan eller hur

• Anonym (jag)

Becka82 och Elis är min kärlek--- Gud vilka sandlåde fasoner alltså!!!!!!

Ni tycker detta är roligt??? Ni tycker det ska skojas om??? Vill ni att blivande mammor ska sluta röka eller är ni bara här och roar er på andras bekostnad?? Ni upplevs väl inte speciellt seriösa i era argument när ni slänger ur så dumma barnsliga kommentarer!

Herregud...

• Elis är min kärlek

Mumama: Absolut, visst är det så. Jag menar bara att det är lika hemskt för barnet om mamman röker som om hon dricker. Jag skulle göra allt som stod i min makt för att försöka sluta röka om jag vore gravid. Jag skulle aldrig kunna leva med det om mitt barn senare visade sig ha skadats på grund av att jag inte kunde sluta röka.

Jag tror att många inte ens försöker att sluta utan bara tänker att "det kommer ändå aldrig gå.."

• anezka

Ja ja jag är i alla fall stolt över mej själv som lyckats dra ner från 1.5 packet om dan till 5 cigg om dagen och i dag har jag änsålänge inte rökt enenda cigg

• mumama

Elis är min kärlek

o ja som får intrycket att d e tvärtom att kvinnor försöker o misslyckas ber om hjälp o blir idiotförklarade pa alla übermorsor som minsann la av efter plusset....
    för att sedan bli ifrågasatta om de verkligen e mogna t o ta hand om ett barn om de inte ens kan göra den lilla uppoffringen.... jo ja har hört/sett o varit me om d.... vidrigt tycker ja

• Elis är min kärlek

Anonym(jag): Nej då har du verkligen missuppfattat mig. Varför skulle jag skämta om det här? Är verkligen inte ute efter att roa mig på någon annans bekostnad utan det var bara en tanke jag hade!

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----