• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • JojjeSkrutten

"Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt..."

Men TS, du kan väl inte tro att man kan skriva egna åsikter på ett forum utan att få en massa svar och åsikter tillbaka, både negativa och positiva. För man kan ju inte tro att folk bara skall skriva positiva och uppmuntrande saker, speciellt inte när alla vet att det är direkt skadligt för fostret att mamman röker??? Eller hur vill du att folk skall reagera på det?

• JojjeSkrutten

"Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga..."

Det är en sak när man väljer att utsätta sin egen kropp för droger eller liknande skadliga saker, men barnet har inte ngt val när det tvingas bli nikotinberoende i mammas mage, och utsatt för missbildningsrisker. Du har gjort det valet, men har ditt barn???

• idiblon

Tha Princes: Jag tror absolut att folk röker mer om INGEN säger åt dem hur farligt det är för barnet och hur otroligt dumt och idiotiskt det ser ut när någon med mage står och blossar. Det är bara att konstatera att om en mamma står och röker med ett barn i magen så HAR HON NÅGOT PROBLEM. Antingen så är hon DUM I HUVUDET, eller så lider hon av någonting annat, och i det senare fallet så går det kanske att hjälpa till genom att som medmänniska trycka på och VISA att det inte är ok att röka under graviditet. Jag tror personligen att det ger en trygghet i att omgivning och samhället bryr sig, ÄVEN om det känns som att första reaktionerna kanske ger motsatt effekt.

• Anonym (jag)

idiblon : Tack för dom orden!!!!! Tack för stödet med orden att jag är DUM I HUVUDET!!!! Det hjälper säkert massor mot MIN rökning...

Herregud... Undrar vem som är DUM I .....

Får man verkligen kalla folk för vad som helst här inne??????

Nä nu slutar jag läsa den här tråden den har totalt spårat ur...

Lycka till alla ni som försöker sluta röka, kämpa på... Varje cigg ni låter bli är toppen och ett steg åt rätt håll!!

• idiblon

Anonym (jag): Det kanske du är, speciellt om du inte läser vidare där det står "eller så lider hon av någonting annat"?

• Mamma till Wilma

Kanske inte ska kalla varandra för saker? Hjälper det tro?

• idiblon

Mamma till Wilma: Jag har inte kallat någon personligen för någonting, men vissa kanske tar åt sig.

• NicoleSthlm

idiblon: Om du säger att alla rökare är dumma i huvudet så e det väl klart att folk tar åt sig! Du kan ju knappast ha skrivit det o trott att ingen skulle reagera! O sen så vet jag inte om det är bättre att säga att man "lider av något annat" om man inte e dum i huvudet! Det e lika elak tycker jag....

• idiblon

NicoleSthlm: Det jag har konstaterat är att de som röker under graviditeten har något problem, precis som jag själv hade problem eftersom jag själv rökte under graviditeten. Det bara är så, att gör man det så har man inte alla hästarna hemma, precis som jag själv inte hade alla hästarna hemma DÅ.

• Mamma till Wilma

idiblon: Inte personligen kanske, men alla gravida rökare.

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----