• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • evaviola

anezka: Nä, jag tänker inte sluta läsa den här tråden bara för att det finns ett fåtal som kommer med ganska så tragiska inlägg.

• smurfpinglan

Anonym ( Malin32 )

Jo barnet kan skadas rejält av rökning, trotts att
    så många vill hävda att de minnsan har vänner
    som rökt som borstspindlare men deras barn är naturligtvis helt
    friska. Dessutom kan skadorna av ciggaretter visa sig senare i livet, alltså inget man ser efter förlossningen.
    Tycker det räcker med att vara passiv rökare nu förtiden

• Beckah82
    MonicaH skrev 2006-05-08 11:01:36 följande:
    becka varför klanka ner för någon som försöker hålla sig borta från cigg när du klagar på att man inte ska röka det är väl dubbelmoral.Cigaretter är ganska ångestdämpande och lugnande . Jag blev röksugen när jag diskuterade såna här trådar när jag var gravid så jag struntade i att diskutera. Det borde ju ge motsats effekt
    Antingen så röker man eller så röker man inte. Något mellanting finns inte.

"Försöka" hahahaha. Det är bara att sluta eller att låta bli att sluta, och då är man RÖKARE.
  • Fåret Shaun

De flesta vet att rökning inte är bra för någon. Om en kvinna inte kan eller vill sluta röka då hon är gravid är det upp till henne och barnets far hur de ska ha det.

Jag tror att många som är födda under 70-talet har mammor som rökte hela tiden de var gravida.

Själv tycker jag att det är jobbigt när folk blåser rök på en när man är ute, bara för att man är ett sällskap och en röker behöver inte den sitta och röka innan alla ätit klart.

• smurfpinglan

Trogga

kvinnor var även upplysta under 70talet att rökning var farligt, det är inget som upptäcktes de senaste 5 åren. Och även då tog många kvinnor avstånd från rökningen.
    Och ja valet ligger hos mamman och pappan men vem får ta konsekvenserna efter deras beslut? Jo barnet som knappast lär bli tacksam.

• juicy

trogga

jaha,,d e upp till mamman å pappan å se till att barnet blir missbildat eller försenad på olika sätt???

jaha så d e d föräldrarskap handlar om!!!!

• AnneSophie

-- citat juicy--
    jaha,,d e upp till mamman å pappan å se till att barnet blir missbildat eller försenad på olika sätt???
    jaha så d e d föräldrarskap handlar om!!!!
    ----------------

Ähum ja, delvis så ligger det ju till på det viset. Man får ju börja agera som en förälder, och ta ansvar för sitt barn och försöka ge det de bästa förutsättningarna i livet, redan från det att det finns i livmodern. Det är ju där det börjar.
    Vad trodde du föräldraskap handlade om?

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----