• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • juicy

anne sophie

afan..
    va trodde du jag mena??
    om du inte fatta så va mitt inlägg ironiskt!!

• NicoleSthlm

Citat från Bekah82:

"Antingen så röker man eller så röker man inte. Något mellanting finns inte.

"Försöka" hahahaha. Det är bara att sluta eller att låta bli att sluta, och då är man RÖKARE. " slutcitat..

Det är inte att BARA sluta!!! Har du rökt? Om du har rökt o lyckats slutat så är det jättebra! Starkt jobbat isf

Men om man inte har rökt o ger sig in i en sluta eller inte sluta disskution så kan man inte komma med några bra råd, för man har ingen aning om vad man pratar om! Jag skulle aldrig kunna tänka mig att säga någe till en alkholist/drogberoende om hur denne ska gå till väga eller hur lätt det är om man bara har rätt motivation!

Kan vi inte bara lägga ner alla sånna här trådar???? Dom borde inte ens få kunna göras, för oavsett varför man startar den så spårar dom alltid ut!! Och det behövs inte förklara vad som händer om man röker som gravid, ALLA vet det! Oavsett vad dom säger! Man kan inte ha undgått en sånn sak, så det behövs inte påpekas hela tiden!

SJÄLP INTE! HJÄLP ISTÄLLET ANNARS KAN DET KVITTA!!!!!

Om inte annat så ta hänsyn till varandra!!!!

• sudalijo

Graviditet och rökning, alkohol, droger hör helt enkelt inte ihop.

Det finns en FÖRHÖJD RISK för fosterskador, vill man ha det på sitt samvete så är det ändå INTE OK. Kanske skulle man försöka sätta barnets välbefinnande före sitt eget sug.

Jag har aldrig rökt eller testat droger, däremot så dricker jag gärna vin, men INTE när jag är gravid. 

Kan förstå att det är svårt att sluta med rökning, en eloge till dom som försker! Tror helt klart att det är bättre med några enstaka cigaretter framför flera paket.......

• Beckah82
    NicoleSthlm skrev 2006-05-08 16:51:23 följande:
    Citat från Bekah82:"Antingen så röker man eller så röker man inte. Något mellanting finns inte."Försöka" hahahaha. Det är bara att sluta eller att låta bli att sluta, och då är man RÖKARE. " slutcitat..Det är inte att BARA sluta!!! Har du rökt? Om du har rökt o lyckats slutat så är det jättebra! Starkt jobbat isf Men om man inte har rökt o ger sig in i en sluta eller inte sluta disskution så kan man inte komma med några bra råd, för man har ingen aning om vad man pratar om! Jag skulle aldrig kunna tänka mig att säga någe till en alkholist/drogberoende om hur denne ska gå till väga eller hur lätt det är om man bara har rätt motivation!Kan vi inte bara lägga ner alla sånna här trådar???? Dom borde inte ens få kunna göras, för oavsett varför man startar den så spårar dom alltid ut!! Och det behövs inte förklara vad som händer om man röker som gravid, ALLA vet det! Oavsett vad dom säger! Man kan inte ha undgått en sånn sak, så det behövs inte påpekas hela tiden!SJÄLP INTE! HJÄLP ISTÄLLET ANNARS KAN DET KVITTA!!!!!Om inte annat så ta hänsyn till varandra!!!!
    NATURLIGTVIS så har jag rökt och slutat själv.
  • Anonym (!!)

Något som är riktigt kul i denna tråd är att det bara är ett få personer som diskuterar och dom klarar inte av andras åsikter.

Det tråkiga är att det inte är så många andra som vågar skriva nått här då.

• Tha Princes

Asså ser ni vad många sidor som detta har skrivits om?.. asså denna tråd kan ju fortsätta i evigheter. o som ja fattar på TS så ville hon inte ha sånna som klagade. men man ser ju tydligt på vilka som åter kommer o är framme med pekpinnen! ni alla som klagar är ju i alla rök trådar o snackar samma sak.. ! jag tror nog föräldrarna VET om vad som kan hända. jag tror inte att dem skiter i de..!!! så ni kan ju sluta med eran propaganda! för alla har fått en hjärna o tänka med.. o alla använder nog den på olika sätt.. så snälla va inte inne på varenda rök tråd o snacka samma bullshit.. så irriterande verkligen.! gå ut o gör något åt saken i stället för att sitta här o klaga på andra.!!! tror ni att ni får dem att röka mindre när ni ger dem ångest?? nej så är det verkligen inte..! så snälla lägg ner!... o ni vet själva vilka som är inne o snackar på varje rök tråd o säger samma sak om psyket o så... de börjar bli ganska tjatit. !!! *SUCK*

(oj oj nu kommer de att bli disskution.)

• Beckah82
    Tha Princes skrev 2006-05-08 23:58:03 följande:
    Asså ser ni vad många sidor som detta har skrivits om?.. asså denna tråd kan ju fortsätta i evigheter. o som ja fattar på TS så ville hon inte ha sånna som klagade. men man ser ju tydligt på vilka som åter kommer o är framme med pekpinnen! ni alla som klagar är ju i alla rök trådar o snackar samma sak.. ! jag tror nog föräldrarna VET om vad som kan hända. jag tror inte att dem skiter i de..!!! så ni kan ju sluta med eran propaganda! för alla har fått en hjärna o tänka med.. o alla använder nog den på olika sätt.. så snälla va inte inne på varenda rök tråd o snacka samma bullshit.. så irriterande verkligen.! gå ut o gör något åt saken i stället för att sitta här o klaga på andra.!!! tror ni att ni får dem att röka mindre när ni ger dem ångest?? nej så är det verkligen inte..! så snälla lägg ner!... o ni vet själva vilka som är inne o snackar på varje rök tråd o säger samma sak om psyket o så... de börjar bli ganska tjatit. !!! *SUCK*(oj oj nu kommer de att bli disskution.)
    Ja där håller ag med dig...alla har fått en hjärna men sen använder vi våra hjärnor ganska olika

Nej, jag tänker ALDRIG I MITT LIV sluta propagera för nolltolerans när det gäller rökning. Jag kommer för alltid fortsätta vara en kliande varböld i röven på alla som missköter eller misshandlar sina barn. Så detta gäller långt ifrån bara rökning.
  • Tha Princes

ja men snälla nån gå till dem sidorna oxå då! ... sitta inte bara här.. o jag tycker nog att alla har fått ditt budskap nu.. eller tycker du inte de.. ?? så man misshandlar sitt barn för att man röker?.. jag förstår inte riktigt.. men ja tycker att vi har fått ditt budskap nu..

• Beckah82
    Tha Princes skrev 2006-05-09 00:39:04 följande:
    ja men snälla nån gå till dem sidorna oxå då! ... sitta inte bara här.. o jag tycker nog att alla har fått ditt budskap nu.. eller tycker du inte de.. ?? så man misshandlar sitt barn för att man röker?.. jag förstår inte riktigt.. men ja tycker att vi har fått ditt budskap nu..
    Ööööh...nej det sa jag INTE jag sa att jag kommer inte vara tyst när folk missköter eller misshandlar sina barn så detta andlar om långt mer än bara rökning.

Jag sa INTE att det var rökningen som stod för misshandeln!
  • Beckah82
    Tha Princes skrev 2006-05-09 00:39:04 följande:
    Kan tillägga också att du är farligt nära regelbrott när du säger att jag inte ska skriva i tråden.... bara så du vet
Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----