• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • idiblon

Mamma till Wilma: Du menar att jag inte får säga att man är egoist om man röker med barn i magen? Är man egoist så är man dum, anser jag. Får jag inte skriva det, menar du?

• Anonym

idiblon, bra sagt!

Ni andra som tar åt er, lika bra, ni kanske vaknar till då!

• MalinR86

folk som röker/dricker under sin graviditet är oansvariga människor, ingenting annat! du som röker/dricker har valt att göra det, men ditt ofödda barn har inte valt det.
    kan inte för hela mitt liv förså hur man kan röka/dricka när man vet hur mycket detta skadar ett barn. har hört många som säger att "jag rökte/drack men min bebis är frisk", men FÖR FAN det finns nåt som heter INRE SKADOR och nikotinberoende! hur fan kan man riskera att skada sitt barn??! har dessutom läst att de barn som haft en mamma som rökt under graviditeten har lättare att fastna för droger. är det någonting man vill som förälder?!

jag skiter fullständigt i att jag trampar nån på tårna som röker/dricker under sin graviditet, det handlar om ett litet barns liv och framtid och ni som gör detta är så oansvariga att det inte finns ord för det!

• Mamma till Wilma

idiblon: Egoist får man väl skriva. Det är inte alla som assosierar så som du. Men det var itne det du skrev. Du skrev dum i huvudet. Då håller man sig inte till reglerna riktigt. Ingen bra diskussion direkt om man ska kalla varandra sådana saker.

• Anonym

MalinR86
    Bra sagt!!!

Alla som tar åt sig känner sig bara så träffade. Så är det bara. Varje gång jag ser en kvinna/man som röker i närheten av sitt barn blir jag ursinnig på. Större egoist för sitt barn kan man inte bli i en just sådan situation!

Varför chansa?

• Anonym

Mamma till Wilma,
    Är man smart om man röker och är gravid?

• Mamma till Wilma

Anonym: Nej, det är man inte. Men man är inte dum i huvudet för det.
    Nu har jag inte rökt och varit gravid själv.

• Anonym

Mamma till Wilma,
    I mina ögon, fullkomligt dum i huvudet om man röker och utsätter andra för skada. Men det är jag det.

• Anonym

Hmmm, nu skall jag vara smart idag, tror jag skall börja röka....

Nja, köper inte heller det.

• Mamma till Wilma

Anonym: Det var ju inte larvigt alls. Jag har inte sagt att man är smart. Men jag tror inte att det är så bra om man kallar varandra för saker i ett sånt här forum. Borde man inte kunna diskutera utan det, tycker du?

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----