• Anonym (undrar)

för dyr förlovningsring?

I-lands problem jag vet men undrar ändå vad ni tycker.

Min sambo frågade mig för två veckor sedan om jag ville förlova mig med honom. Jätteglad sa jag ja,(har önskat detta sen förra sommaren). I går var vi ute och titta på ringar tillsammans, såg en fin jag vill ha för cirkus 12.000 kr. Mycket pengar jag vet men jag ska ha den alltid och utslaget på en sådär 70 år blir det inte så dyrt. Problemet blev att han surade ihop totalt. Tycker att det var skitdyrt och onödigt. Alla är vi olika och jag sa att jag gärna kan hjälpa till att betala på min ring också. (Vi hade tänkt betala varandras). Men han är ändå sur. Han säger att jag tycker att han är en snål jävel men det gör jag inte alls. Idag har vi knappt pratat och hela grejen känns nu så trisst. Vi kanske inte ens borde förlova oss om det blir såhär för en sådan här sak? suck...

• Svar på tråden för dyr förlovningsring?
  • Anonym (7000 kr)

Ett badkar är väl ändå inte viktigare än en förlovningsring?

• Otis

Nattio: (smeknamn:)) Varför måste den ena ringen vara budget variant:)?

• nattinattio

Anonym, mina ringar är oxå i samma pris klass,
    men som sagt det brukar ju inte vara vanligt att vigsel ringen skulle vara budgetvariant..å andra sidan inte heller att man jämför ring med badkar

• Höstglöd

Nattinattio skrev: "nej vigselringen behöver inte vara dyrare men det är mer vanligt att den är det, har nån hört ens någon som skulle ha dyrare förlovningsring å sedan vigselringen i budget variant ?"

I stort sett alla mina kompisar lägger mer pengar på förlovningsringen än på vigselringen. Sverige är ganska ensamt om att ha tvärt om och numera när i stort sett alla reser kors och tvärs över jorden är det ganska vanligt att man tar till sig influener från andra länder, det är inte konstigt. Förlovningsringen ska man ju dessutom ha en längre tid. Sedan är det ju inte säkert att man gifter sig särskilt snart efter förlovningen, då kanske man vill ha den "finare" ringen först, vissa vill inte gifta sig alls utan bara förlova sig, ska de aldrig få den "fina" ringen då?

Jag resonerar också som så att det vid bröllopet kommer uppkomma en massa andra utgifter. Jag lägger hellre mer pengar på en ring nu, och mindre sen när jag dessutom ska betala ett helt bröllop.

• Anonym (utlandet)

Här där jag bor ska killen enligt tradition spendera två månadslöner på en förlovningsring.

• Åke Vilse

Vad spelar det för roll vad för ring man har? Det är väl själva förbundet man ingår som är det viktiga!
    Bara det inte är en skitful ring

Har man inte en massa pengar så ska man kanske vänta eller så får man ta ett billigare alternativ.

• MiaMaa

jag har två helt vanliga förlovningsringar utan stenar...jag är lite mer gammaldags....men jag har faktiskt lite mönster i...

john 10/6-02 jens 1/1-05
  • Anonym (nyfis)

Jag blir jättenyfiken på denna ringen! Finns det någon bild? Fast får vi en bild så kan TS vara säker på att också få omdömen om ringen, både positiva och negativa

Jag har en slät förlovningsring och i min vigselring finns inte ens några ädelstenar eftersom de inte är viktiga för mig och det kändes bättre att inte betala för små, genomskinliga bitar som för mig lika gärna kunde vara plast eller glas. Fast är man fascinerad av stenar och glitter så ska man såklart välja det.

Å andra sidan så hade jag förmodligen köpt en billigare ring och i stället åkt på förlovningsresa eftersom det ju inte blir fråga om bröllop och bröllopsresa på många år.

• Pikku Enkeli

"Vi kanske inte ens borde förlova oss om det blir såhär för en sådan här sak?"

Jodå! Par har bråkat om värre saker, men är ändå rätt för varandra! 12'000kr är MYCKET pengar för mig och din pojkvän kanske tycker samma sak. Jag personligen skulle ha svårt att köpa ringar för de pengarna, jag är mer inne på budgetvarianter i titan med guldinslag, för det symboliska i ringarna går inte att köpa för pengar. De tusenlappar som man inte lägger på ringarna kan man göra annat roligt för..

• biomedbonus

Håller med Pikkuenkieli.

För ska inte din sambo köpa en ring till när ni gifter er?

Så roligt är det väl inte med ringar

Svar på tråden för dyr förlovningsring?