• Kräsen

Varför äta kött

när man hela tiden hör och ser hur djuren behandlas. Att äta kött för mig är lika som att äta människa. Kött som kött, det kommer bara från en annan art. Folk klagar på att man är knäpp som inte äter kött, men det är ju tvärtom. Vi äter från ett DJUR!!! Som föds upp bara för att bli mat. Sjukt ju. Människor ska inte äta kött, då vi inte har ens tänder för det.
    O

• Svar på tråden Varför äta kött
  • gurlie

Skulle ALDRIG äta kött. Har vart vegetarian i mer än 10 år. Ser föga skillnad på att äta gris, ko, hund.....människa....

Knasigochkonstig....
    Den där artikeln handlar inte om vegetarianer som misssköter sitt barn, det handlar om två individer som misskött sina barn.

Det är ju ett extremt undantag, ingen regel.

Vår son har vart vegetarian från födsel till ca året, sedan har han också börjat äta fisk. Han får fullkomligt näringsriktig mat. Jag tror tom att han många gånger får mer genomtänkt och bra kompinerad mat än ett köttätande barn. Det är som att ett barn som äter kött automatiskt får i sig korekt matsammansättning......

• gurlie

missskött sitt barn.-....(inte sina)

• KickStart

Jennie: Tycker också att det låter mycket bättre än kravodlat *S*
    Det köper vi!

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • Jennie med ie

Morula, ja ordet odlat när det gäller kött låter lite... lite.. knäppt?!

• KickStart

Gurlie:
    Det håller jag med dig om. Vad jag tycker mig ha märkt så verkar vegetarianer ha en bra koll på vad de behöver.

• KickStart

Jennie: Njae inte om man ser de här biffdjuren
    Jo jag håller med, svårt att odla och kultivera en kossa

• Jennie med ie

Morula, man kan ju börja snurra till det med spermier = säd och säd = odla osv men jag tror jag avstår.

• KickStart

Jennie:
    ASGARV

Fast iofs om vi förknippar det med kultiverade och odlade kossor så kanske fler skulle välja morot istället

• Jennie med ie

Morula, ahh!!! Där sa du nåt...

• Trynträ

gurlie: Fisk är också kött så ska du vara vegetarian så ska du inte äta det heller. Annars är du inte vegetarian.

Svar på tråden Varför äta kött