• Kräsen

Varför äta kött

när man hela tiden hör och ser hur djuren behandlas. Att äta kött för mig är lika som att äta människa. Kött som kött, det kommer bara från en annan art. Folk klagar på att man är knäpp som inte äter kött, men det är ju tvärtom. Vi äter från ett DJUR!!! Som föds upp bara för att bli mat. Sjukt ju. Människor ska inte äta kött, då vi inte har ens tänder för det.
    O

• Svar på tråden Varför äta kött
  • julmusten

Men var skall man dra gransen egentligen?

Jag ar lite quasi vegetarian. Jag ater inte nagot som har fyra ben, och jag jobbar hart for att hitta kott som ar relativt rent, (inte proppat med hormoner och steroider etc.), och att det kommer fran djur som har fatt ga runt och picka lite som de sjalva vill.

Jag tycker att det ar viktigt att lata djur fa ett bra liv aven om de bara skall bli biff, men jag har inget problem med att de blir biff.

Manniskan ar ett djur som alla andra djur och vi kan ata kott, och gor darfor det.

Dessutom sa livnar sig en valdigt manga pa kottindustrin sa att avskaffa den helt skulle nog vara valdigt drastiskt. Om nagon skulle komma pa nagon sorts underide sa att det var mojligt att avskaffa kottindustrin sa skulle jag nog dock sta bakomdet beslutet med. Jag har bara svart att se hur det skulle vara mojligt.

• miLLus

och hur många smådjur som mossas när man är ute och plockar svamp eller bär? eller en morot

www.millus.se - Jag tänker därför finns jag
  • Norrbagge

julmusten: men du äter hare, kanin och fågel då eller..?

• julmusten

Nja, kanin och hare vet i sjutton om jag skulle ata, men kyckling och kalkon ater jag. Har svart for kott, men ater det for att nar jag inte at det sa madde jag skit.

Nu sa har det varit sa lang tid sen jag at not eller flask kott att jag ar radd att min mage skulle sla kaputt om jag at en korv eller vad jag nu skulle kanna for!!

Kanin och hare later lite laskigt. Jag tanker som sa att de faktiskt har 4 ben!! Faglar har ju dock bara tva ben och sa vingar, det ar inte samma sak eller nat!!

Jag ater inte kott for att jag inte tyckte om det nar jag slutade. Nu skulle jag sakert gilla det igen, men det kanns lite onodigt. For det forsta sa ar det val inte sadar jattebra for dig, och for det andra sa ar det mag grejen da. Jag at en grillkorv for fyra arsedan, (hade da inte atit kott pa 9 ar tror jag), och jag pruttade de laskigaste pruttar du nagonsin kan tanka dig. Om jag skulle borja ata kott igen behover jag nog en ode o som jag kan sitta och lukta ackligt pa for mig sjalv tills magen har vant sig tillbaka!!

• Neko

Varför skulle inte växter kunna ha känslor? De har ju hormoner och sånt och kan minnas saker även om de inte har ett centralt nervsystem som djur :P

Däremot så är jag helt för att man tar en köttbit från ett djur och lägger den i en bassäng med näringslösning så att den växer till sig och sedan skär bitar av den då och då och säljer. Som man odlar hud till transplantationer ungefär. Det har ingen ont av :) Skulle säkert bli mer nyttigt kött också då eftersom man vet exakt vad man 'matar' det med.

Personligen så föredrar jag fisk eller fågelkött :)

• Romii

för att det är gott med tzasiki och klyftpotatis.. mmmm

• MonicaH

Jag skulle aldrig äta räv, Björn, hund, katt, småfåglar som papegoja och underlater, sälar, lam, påfågel, noshörning elefant, tigrar och andra kattraser, säl och sälungar Det är nog mycket jag inte skulle äta

Svar på tråden Varför äta kött