• Kräsen

Varför äta kött

när man hela tiden hör och ser hur djuren behandlas. Att äta kött för mig är lika som att äta människa. Kött som kött, det kommer bara från en annan art. Folk klagar på att man är knäpp som inte äter kött, men det är ju tvärtom. Vi äter från ett DJUR!!! Som föds upp bara för att bli mat. Sjukt ju. Människor ska inte äta kött, då vi inte har ens tänder för det.
    O

• Svar på tråden Varför äta kött
  • milimina

men flisan, då är du ju inte helvegetarian. om du äter mjölkprodukter och ägg så är du lakto-ovovegetarian och då får man förstås i sej b12. mitt inlägg gäller endast de som är helvegetarianer eller veganer, och det är inte samma sak.

• MonicaH

klart att man klarar sig utan kött. Det är så mkt nyttigare att äta grönsaker mm. äter man bara riktigt så är körr INTE ett måste. Det avr väl förr i tiden då männsikor var fattiga och hade egna gårdar och slakt, man åt djuren för att överleva Men inte vet jag

• MonicaH

Men alla kötatätande djur har långa tarmar, liksom vi. Är det inte så??? Vi har ju haft huggtänder men de har anpassat sig. Som allt annat i den unika naturen. Men många av mina kompisar är veganer o mår superduper

• Turran

MonikaH

Kottatande djur har korta tarmar ...

• Miss M

För att kött är väldigt gott..jag tänker inte avstå något så mumsigt.

• noname

varför äta kött?..det frågar jag mig sj varje ggn...men ändå gör man det...finns nog inget bra försvar ...

konichiwa bitches
  • Ayla

Jag älskar kött.
    Skulle inte vilja vara utan.

• underbara jag

jag äter kött. och jag älskar det!!!!

mums mums mums

• Rigmor Mortis

MonicaH, kött spjälkas fort, köttätare har kort tarmsystem. Grönsaker är svårare = kräver längre tarm.

• Norrbagge

Jag äter kött för att kött är gott. jag betvivlar att köttindustrin någonsin kommer att "klappa igen".
    Men självklart är det fruktansvärt hemskt med djur som behandlas illa.

Svar på tråden Varför äta kött