• Kräsen

Varför äta kött

när man hela tiden hör och ser hur djuren behandlas. Att äta kött för mig är lika som att äta människa. Kött som kött, det kommer bara från en annan art. Folk klagar på att man är knäpp som inte äter kött, men det är ju tvärtom. Vi äter från ett DJUR!!! Som föds upp bara för att bli mat. Sjukt ju. Människor ska inte äta kött, då vi inte har ens tänder för det.
    O

• Svar på tråden Varför äta kött
  • Jennie med ie

Jen nifer. De som inte ger sitt barn bara vegetarisk kost, låter de det lilla barnet välja själv? Nope. Det är ingen skillnad. De väljer att GE barnet kött, andra väljer att INTE göra det. Båda grupperna gör valet åt sitt barn.

• Ejz

Jag köper det kött jag vill ha.
    Men nuförtiden så har vi egna kalvar, så vi behöver inte köpa nått nötkött överhuvudtaget, för det har vi själv. Då vet jag ju hur dom lever och hur det går till vid slakten. 

• KickStart

Jennifer:
    Barn äter vad övriga familjen äter. Då spelar det ingen roll om man är vegetarian eller kalasar kött- det vi äter äter barnet.

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • markattan

Jag äter kött. För mig är det rätt....

När i historien åt vi blad?

• Moonis

Jennie med ie:
    "Jo jag tycker att det är fel att äta kött ö h t, att döda djur i onödan t ex. Men det är inte detsamma som att döma alla köttätande personer, utan det handlar om att ha en åsikt om em företeelse, en handling."

Det är ju din personliga åsikt o visst får man tycka som man vill.
    Men tycker det är fel att antyda att vi som äter kött inte är djurvänner o skiter helt i djuren bara för att vi äter kött vilket INTE är sant.
    Jag är en STOR djurvän o djurplågeri är en av dom värsta grejerna jag vet.
    Men man dödar för föda vilket är fullt naturligt o djur gör samma sak (förutom växtätande djur).
    Tycker man borde koncentrera sig på djurplågeri som förekommer bland ALLA sortens djur, inte för att man dödar för kött för det är INTE djurplågeri.

• EJL

för att det är så sjukt gott och för att människan är född till rovdjur och det ligger i vår natur....
    sen kan man naturligtvis välja varifrån man köper köttet.

men en marinerad grillad köttbit slår för mig vilken morot som helst ju=)

.:*mamma till Leon*:.
  • Jennie med ie

Moonis, ja det är min personliga åsikt. Som är ett svar på det du skrev som mer lades fram som sanning. Jag ville uppmärksamma att det inte bara är så att många tycker det är fel att äta kött för att djuren behandlas illa utan att det också finns de som tycker det är fel att äta kött _oavsett_ hur djuren behandlas innan de dödas.

Det dras ganska mycket övere en kant här, från båda hållen så att säga, så lite nyansering kan inte skada.

• Cecilia2

Kött är smaskens och människans utrustning vad gäller munnen och matsmältningen indikerar att vi är köttätare av naturen. Däremot tycker jag att man som konsument har ett absolut ansvar för vad man köper för kött.

• Moonis

Jennie med ie: Men dom som tycker det får ju välja att inte äta kött då men kan inte förvänta sig att andra ska göra samma val eller tycka likadant.
    Alla gör ju sina val o inget är mer rätt än det andra.

• Jennie med ie

Moonis, jo jag tycker att vissa val är mer rätt än andra... Och det är jag absolut inte ensam om.
    Sen tror jag inte att vegetarianer som grupp förväntar sig att alal ska tycka som dem. Nu handlar det ju om diskussion...

• Moonis

Jennie med ie: Självklart beror det på vad valen gäller men i just denna frågan tycker inte jag det finns val som är mer rätt än det andra.

• Liten blir stor

Jennie med ie: Har jag påstått att just du är konstig. Nej, menar att jag tycker vegetarianer är konstiga för att dom inte äter kött. Precis som vegetarianer tycker jag är konstig för att jag äter kött. Thats it!!

• Jennie med ie

nyfiken, ja det har du påstått eftersom du tycker att vegetarianer är konstiga och jag är just vegetarian Alltså tycker du att jag är konstig.
    Från andra håller så tycker jag inte du är konstig för att du INTE är vegetarian, däremot gör du nåt som jag anser vara fel.

• hillson

Jag äter kött och väljer själv om jag ska göra det..

• sweetmommy

Why not??? Kött är ju skitgott!!=)

• Supermamsen

Jag blir ochså äcklad av tanken på att det är djur som levat med själ som vi äter .
    Men glömmer tanken då det är gott...o smaskar i mig
    fast ibland kommer det över mig och då blir jag äcklad...
    och då tar det några dagr innan jag äter igen...

• skruttis11

varför inte int6e äta kött vi har ätit kött sen urtidersminnen vi är jue jägare vi e poå toppen på listan över alla djur...ja djur VI är faktiskt djur

kött e gött

MEN jag har inget imot vegitarianer

• memelie

ÅÅÅåååå varför ska man skämas för att man tycker att KÖTT ÄR GOTT !! är så trött på att jämmt ta hänsyn till Vegg/Veggo när man aldrig får någon hänsyn tbax ... NÄÄÄ jag Älskar kött o kommer inte sluta äta de !!

• Norrbagge

Blodig oxfilé är det godaste som FINNS! -med pepparsås såklart!

• Lina1979

Orkar inte läsa hela tråden..

TS. Klart du får ha din åsikt, jag har min egen.
    Älskar kött och kommer aldrig sluta äta det!
    Även om jag slutar äta det så kommer aldrig ALLA göra det och djuren kommer fortfarande vara lika illa behandlade.

Tycker att hönor och kor bla blir illa behandlade utan att ingå som kött, tänk vad ont det gör att bli mjölkad hårt varje dag för att du vill ha mjölk, eller hur litet hönan får bo för att du ska ha ägg till frukost och bak...

Då skulle man ju inte kunna äta något alls om man tänker så..

Svar på tråden Varför äta kött