• Kräsen

Varför äta kött

när man hela tiden hör och ser hur djuren behandlas. Att äta kött för mig är lika som att äta människa. Kött som kött, det kommer bara från en annan art. Folk klagar på att man är knäpp som inte äter kött, men det är ju tvärtom. Vi äter från ett DJUR!!! Som föds upp bara för att bli mat. Sjukt ju. Människor ska inte äta kött, då vi inte har ens tänder för det.
    O

• Svar på tråden Varför äta kött
  • Mamma Anna

jag äter nog mest kött av gammal vana. Skulle kunna tänka mig att bli vegetarian men jag är så dålig på att laga mat. Fast vi har börjat byta ut mer och mer av vår mat mot vegetarisk. Det är ju mycket godare!

• Koff

Varför vara vegetarian och gå miste om det goda köttet?

Det är rätt tröttsamt att folk ifrågasätter andras livsstil hela tiden bara för att man själv inte lever på samma sätt. Var som du själv vill men acceptera att andra inte vill leva på samma sätt. Jisses!

• Alyssa

Kött är mums! Därför äter jag det =)

• milla122

jag älskar kött , det bästa jag vet mums, ätit kött har vi gjort sen stenåldern.

• Mammatillfem

Har alltid ätit kött,och fisk och fågel. Mina älsklingsrätter är stekt salt sill,julkorv och potatis,köttbullar,stek,kyckling,kalops mm...

Min ene son är en duktig jägare,och han har skänkt oss mkt fint älg och rådjurskött (grytbitar,stek,fileér) som vi älskar,det är dyrt att köpa,men vi får det ju...såååå gott...Alla är väl olika...
    Min dotter hade en period i tonåren då hon skulle bli vegetarian,var emot att äta djur,men då åt hon mest pasta,pommesfrites,ris och så...hur nyttigt är det,plus vegetariska rätter som sojakorv,veg färs mm..Men efter kanske ett år slutade hon,blev sugen på först vanlig grillkorv igen,kunde inte stå emot,och sedan allt annat hon hållt sig ifrån..hon blev gravid sedan med,och började äta kött mm och som vanligt,för att både hon och barnet skulle få tillräckligt med näring i sig...det blev en stor,kraftig,lång pojke...nog hade han fått näring allt..hi hi..

• Duckan74

Jag tycker om kött, kan inte tänka mig ett helt liv utan en köttbit.

• MonicaH

Jag tycker om kött, men skulle lika gärna kunna vara utan. Tycker mer om grönsaker. Men jag kan äta köttfärrs mm, då man gör grytor. Tror heller inte att det är så nyttigt med rött kött.
    Eller äta kött i stora mängder. Men det är en smakfråga. Äter man det så gör man. Vad hade hänt med alla djur TS om vi inte ätit dem?
    Tror du inte att det skulle bli en överflöd av dem? Då hade de dödats på ett anant sätt som hade varit grymmare.

Svar på tråden Varför äta kött