• Kräsen

Varför äta kött

när man hela tiden hör och ser hur djuren behandlas. Att äta kött för mig är lika som att äta människa. Kött som kött, det kommer bara från en annan art. Folk klagar på att man är knäpp som inte äter kött, men det är ju tvärtom. Vi äter från ett DJUR!!! Som föds upp bara för att bli mat. Sjukt ju. Människor ska inte äta kött, då vi inte har ens tänder för det.
    O

• Svar på tråden Varför äta kött
  • TheLove

Varför äta kött? För att om vi inte skulle äta kött skulle det bli aldeless för mycket djur, då skulle det komma massor med nya sjukdommar och det skulle vara svårt för oss att få annan mat. Till exempel grönsaker. Äter alla enbart det kommer det att ta slut och vi har ingenting att äta. Djur äter djur, vi måste äta djur (eller proteintabletter) och tebletterna är inte alls lika bra som kött... Tror det är stölrsta anledningen till varför vi äter kött.. Plus att det är gott!

• MonicaH

Näää men allvar man ska inte tycka att TS gör fel. Det finns djur som behandlas illa men idag är det så strängt med hur man får slakta ett djur och att det inte ska lida då den lever. Kan förstå att folk tycker att det är elakt att föda upp djur som går till slakt.

Ts man måste förstå att alla är olika. Alla väljer själva vad den vill äta och hur den vill leva. Jag kan inte acceptera dig om inte du accepterar mig

• noodle

Människan är en allätare, och har tänder för precis det. Vi har vassa tänder fram för att kunna bita loss både köttstycken och morotsbitar, och sen har vi platta bak för att kunna mala ner det.

• MonicaH

fast på nyheterna sa de att människor kunde få canser av kött? Men man kan ju få cancer av allt

• Vårsolen

Lika irriterande som det som vegetarian att bli ifrågasatt om sitt val lika irriterande är det för köttätaren att höra att det!!
    Varför ska denna fråga alltid ifrågasättas av vissa, köttätare eller ej?
    Jag har varit på båda sidor(semivegatarian men iaf)och jag vill bara säga att det är bara man själv som kan avgöra vilket val som är rätt för en själv, måste man sedan försvara det?

• Zenobia

Svaret som i den andra tråden, ja kan inte äta nåt annat än kött och lite andra grönsaker. För ja är extremt allergisk.

• Flisan78

Jo kött är gott. Men mitt samvete väger tyngre så jag äter vegetariska grejer som smakar kött. Jag slutade äta kött för att jag är emot den grymma hanteringen av djur, vill inte vara med och bidra. Nu är det också för hälsoskäl. Det blir mer och mer uppenbart för mig hur onyttigt det är med rött kött. Var och gör som dom vill, men alla kan göra aktiva val för att förbättra för andra individer och omvärld. Kanske man kan dra ner lite på konsumtionen eller välja ekologiskt?

• PernillaWaxin

Livets kostcirkel skulle förstöras om vi ite äter kött eller djuren. De äter ju upp varandra, du har inte tänkt att säga till dom att de ska bli vegiterianer då?

Svar på tråden Varför äta kött