• Kräsen

Varför äta kött

när man hela tiden hör och ser hur djuren behandlas. Att äta kött för mig är lika som att äta människa. Kött som kött, det kommer bara från en annan art. Folk klagar på att man är knäpp som inte äter kött, men det är ju tvärtom. Vi äter från ett DJUR!!! Som föds upp bara för att bli mat. Sjukt ju. Människor ska inte äta kött, då vi inte har ens tänder för det.
    O

• Svar på tråden Varför äta kött
  • Jackson

Håller med trådstartaren!
    Urch för att äta kött! Avskyvärt och egoistiskt.

• Flisan78

Pernilla: Det finns inget naturligt med den massproduktion av köttdjur som sker idag. Det är oerhört betungande för jordens resurser att producera dessa mängder kött, mycket mer energikrävande och miljöförstörande än det är att producera grönsaker och spannmål. Det bästa vore att minska köttintaget så att produktionen (alltså djuruppfödning och slakt) kunde minskas, det vinner djur, människor och miljön mest på!

• sofialisa

Kött är smaskens!

Är man en köttätare när man äter en köttätande växt?

• PernillaWaxin

Flisan78:Jag menar inte uppfödninga av djuren (den delen är inte så vacker) men är det inte livets cirkel att djur äter djur och vi äter djur? Det har varit så ända sen människan existerade.

• thissy

Så länge människor har funnits så har man ätit kött.
    Våra tänder är anpassade till att äta kött.
    Äter man inte kött så får man inte i sig de olika ämnen kroppen behöver.

Varför äta upp djurens mat för, som grönsaker?

• Flisan78

Jo, visst finns det naturliga ekosystem fortfarande, men inget med människans köttätande är längre särskilt naturligt, och det skulle inte heller vara realistiskt att vi levde som förr. Vi är för många på denna jord för att resurserna ska räcka till allas välfärd och då måste man anpassa tillgångar, strategi och teknik så att dom räcker så långt som möjligt. Alltså vore det en bra idé att så smått försöka ersätta köttkonsumtion med annan, lågenergikrävande, föda. En hållbar utveckling i samhället borde ju vara i allas intresse!

• ebben

"varför äta kött"
    VARFÖR skriva en sån fråga??
    kött är gott!

• Millan1972

Kött är gott! Tänk er en grillad köttbit nu till sommaren, med en god sallad till. Supergott!

• Flisan78

thissy: Jag äter inte kött, jag känner många som inte äter kött heller för den delen. Alla verkar må bra, mina blodvärden är utmärkta! Det är inte nyttigt att äta rött kött, det är jag övertygad om. Kanske ok i liten mängd, men inte i de mängder människan äter nu. Att föda upp djur till köttproduktion kräver enorma mängder spannmål, mycket mer än om människan skulle äta av spannmålet direkt istället. Därför är det inte effektiv varken ur ett världsekonomiskt eller ett ekologiskt perspektiv att producera och konsumera dessa mängder kött.

Svar på tråden Varför äta kött