• Kräsen

Varför äta kött

när man hela tiden hör och ser hur djuren behandlas. Att äta kött för mig är lika som att äta människa. Kött som kött, det kommer bara från en annan art. Folk klagar på att man är knäpp som inte äter kött, men det är ju tvärtom. Vi äter från ett DJUR!!! Som föds upp bara för att bli mat. Sjukt ju. Människor ska inte äta kött, då vi inte har ens tänder för det.
    O

• Svar på tråden Varför äta kött
  • julmusten

Jag tror att man kan ata det mesta om man ar hungrig nog. Att kunna valja bort en hel matgrupp ar ratt sa lyxigt faktiskt.

• Lisapunktse

ÖHHHHHHH det blir väl fan inte för många djur, det är vi som skövlar skogar och bygger storstäder så djuren inte får plats. Varför skulle dom helt plötsligt få extra många ungar nu jäm,fört med förr?

Korkat sagt.

• Lisapunktse

Det är människor som överbefolkar jorden

• lucifer69

Jag äter kött för att det är mat. grönsaker är ju det som maten äter...

• lucifer69

mat kommer ju faktiskt från döda landlevande djur...

• Trancequeen

MonicaH:

Jag tror du skulle äta alla dessa djur som du räknade upp, om du var tvungen för din överlevnad. Vi människor är också djur, så efter ett tag så kopplas hjärnan bort och våran instinkt kommer in istället.

Om du skulle kämpa för ditt liv, och du visste att om du äter dendär söta kattungen, så överlever du, då skulle garanterat alla äta, eller?!

Jag menar, det är ju ändå så att vi djur gör allt vi kan för att överleva.
    Varfölr skulle en liten hare annars springa för livet flera ggr per dag, om den ändå vet att den en dag kommer dö, ätas eller bara självdö? Jo, för att harens instinkt säger så!

• izadora

Är för och äter kött.
    Men att säga att enbart köttproduktionen skulle förstöra vår jord är fel.
    Det kräver faktiskt ganska mycket av jordens resurser för att få fram grönsaker och frukt också.. Vi använder enorma mängder diesel i dagens moderna jordbruk för att bearbeta åkern och grödan, sedan ska det skördas, transporteras och i bland förädlas. Vi genmanipulerar fler frukter och grönsaker än vi gör med djursorter. Vet ni tex om att man har i vissa äppelsorter inplanterat en gen från fisk i ishavet för att de ska vara mer tåliga vid vårt klimat.

• Trynträ

Det ska nog gå bra långt innan man börjar käka insekter. Då käkar man ju hellre gräs. En spindel skulle jag aldrig äta. Då svälter jag hellre ihjäl. Huuu...

Svar på tråden Varför äta kött