• Kräsen

Varför äta kött

när man hela tiden hör och ser hur djuren behandlas. Att äta kött för mig är lika som att äta människa. Kött som kött, det kommer bara från en annan art. Folk klagar på att man är knäpp som inte äter kött, men det är ju tvärtom. Vi äter från ett DJUR!!! Som föds upp bara för att bli mat. Sjukt ju. Människor ska inte äta kött, då vi inte har ens tänder för det.
    O

• Svar på tråden Varför äta kött
  • Erasmus

Är köttätare - men en mesig sådan..som på något förunderligt sätt fått för mig att försöka dra ner på köttätandet(ingen korv,
    skinka&leverpastej på frukost-eller kvällsmackan och helst ett par-tre rent vegetariska måltidsdagar i veckan!)

Frid/E.

• adrenalin

Sakta i backarna, jag tycker inget "läger" är knäpp. Däremot tycker jag köttindustrin är knäpp och det borde vara mer koll på hur djuren behandlas och så vidare.

Jag har inget emot kött men jag har nåt emot djur som plågas. Men skulle det nu komma ett meddelande att vi aldrig mer fick äta kött skulle jag inte bli spec ledsen.

• AnneSophie

"Varför äta kött"

För att det är gott och för att jag uppriktigt tror att människan behöver en viss mängd kött, precis som människan behöver en viss mängd grönsaker och frukt.

• Jennie med ie

Knasigochkonstig. Kött innehåller definitivt inte all näring som man behöver...
    Sen har artikeln du länkar till inte mycket med vegetarisk kost och vegetarianer som grupp att göra. Undermålig kost kan man bli sjuk av och t o m dö av, vare sig man/föräldrarna är vegetarianer eller ej.

• KickStart

Jag äter kött därför att jag tycker om det. Försöker att köpa "kravodlat" *heterdetsånärdetärkött?*
    Vi har en bonde i närheten och ett litet lokalt slakteri- godkänt och allt. Där köper vi det mesta av det kött vi äter. Vi ser hur djuren har det på gården- och vet att de mår bra.

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • Kalina

Kött är gott, nu börjar grilltider..

Lilla bus...mammas kärlek.
  • underbara jag

jag äter kött för att det e GOTT GOTT GOTT!!!

grillat kött i de flesta former MUMS

• Jennie med ie

Morula, eller KRAVframställt kanske Jag vet inte, det heter väl bara KRAV-märkt...

• axelsmamma

Jag håller med Kalina,det är GOTT!

Svar på tråden Varför äta kött