• Kräsen

Varför äta kött

när man hela tiden hör och ser hur djuren behandlas. Att äta kött för mig är lika som att äta människa. Kött som kött, det kommer bara från en annan art. Folk klagar på att man är knäpp som inte äter kött, men det är ju tvärtom. Vi äter från ett DJUR!!! Som föds upp bara för att bli mat. Sjukt ju. Människor ska inte äta kött, då vi inte har ens tänder för det.
    O

• Svar på tråden Varför äta kött
  • miLLus

jag var vegan en längre tid men åkte tillbaka på grund av en bigmac.. svagt jag vet men fan så god den var..
    kan i dagsläge inte dricka mjölk, vet inte varför.. kroppen kanske vande sig att vara utan vad vet jag. mår iaf skit dåligt av det

www.millus.se - Jag tänker därför finns jag
  • Neko

Människor har visst tänder för att äta kött, och även för att äta växter. Matsmältningssystemet är också anpassat till en blandad föda. O_o

Annars tycker jag att det är rätt elakt att äta växter också om man ska se det på det sättet. Vissa växter känns inte så mycket lägre stående än vissa djur. Däremot känns det lite fel att äta däggdjur eftersom de ligger så nära oss själva.

• Rigmor Mortis

Neko, du kan väl inte på allvar mena att det är lika synd om växterna som om djuren??

• smurfpinglan

enligt en forskning så skriker grönsakerna då man drar upp dem ur jorden o tillagar dem. så tänk på de nästa gång ni ska äta en morot, även den har varit skräckslagen o dött.
    ps kött är gott

• Norrbagge

Smurfpinglan: you kidding me?

• Norrbagge

-men jag gilalr ditt inlägg.. skarpt!

• smurfpinglan

norrbagge
    nej sanning var ett par år sedan jag läste om de. De har tydligen mätit ljudfrekvenserna från bla växter grönsaker och hört hur de skriker.

• miLLus

vet ni hur många små sjur som dör när man plogar åkrar för vete och havre???

www.millus.se - Jag tänker därför finns jag
  • Norrbagge

Smurfpinglan: haha.. det var som fan!

Svar på tråden Varför äta kött