• Kräsen

Varför äta kött

när man hela tiden hör och ser hur djuren behandlas. Att äta kött för mig är lika som att äta människa. Kött som kött, det kommer bara från en annan art. Folk klagar på att man är knäpp som inte äter kött, men det är ju tvärtom. Vi äter från ett DJUR!!! Som föds upp bara för att bli mat. Sjukt ju. Människor ska inte äta kött, då vi inte har ens tänder för det.
    O

• Svar på tråden Varför äta kött
  • KickStart

Jennie: Jag visste att det fanns en dold agenda

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • Jennie med ie

Morula, visserligen är det inte min strävan att folk ska ersätta köttet med just morötter Men men, man kan inte få allt här i livet *smider planer*

• gurlie

Trynträ.... jo jag vet..

Jagär vegetarian  och äter INTE fisk. Jag skrev att sonen gör det. Jag är inte född i farstun... ; )

• KickStart

*S* Jennie det är bra det
    Eller så i vart fall kravodlade kossor

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • gurlie

För att tydliggöra, jag skrev följande:

"Vår son har vart vegetarian från födsel till ca året, sedan har han också börjat äta fisk."

• Trynträ

Åhå, jag ber om ursäkt att jag trodde att hela familjen åt fisk då. Men varför äter sonen fisk och inte ni?

• Threzo

Jag säger, för att vara rebellisk.
    Vägra vara vegan/vegeterian.
    Kött är ju underbart gott, och bra för oss alla.

• Erasmus

Skrattade gott åt ett tidigare inlägg(skrivet av lucifer69 tror jag)där det stod: "Jag äter kött för att det är mat. Grönsaker är ju det som maten äter."

• mulena

moraliskt är det helt fel att äta kött. Hur kan man äta plågade djur som hetsats i slakten och grisar som skållas levande.. m.m.
    Vidrigt.
    Att man accepterar att djur behandlar som "varor" genom att köpa kött är inte något för mig,

Jag vill INTE bidra till djurplågeri. men de flesta vill inte se det so sker. Jag tycker att alla köttätare bör slakta ett djur eller besöka ett slakteri, då skulle många sluta äta kött.

• gurlie

Hehe.. lite fel igen...

Jag är vegetarian sedan 10 år+.
    Sambon äter kött.
    Sonen var vegetarian tills typ ett år...eller kanske 1,5 år. Sedan har han fått fisk på dagis och hos farmor. Om jag fick bestämma skulle han inte äta fisk heller, men jag har kompromissat (stavas d så?!).

= )

Svar på tråden Varför äta kött