• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • mira

en glass på glaciären är som en hel lunch... och inte är de dyra heller för den storleken. här i ronneby är minsann glassarna av normalstorlek och kostar ändå.

• mira

hittade en avståndstabell som sade att det var 91 km från ronneby till älmhult och 99 km från ronneby till kalmar... alltså närmare till ikea i älmhult.

samma tabell säger det är 81 km till kalmar från karlskrona och 118 till älmhult.

• tvärtom

knasig tabell.
    ja, heja glassiären. fast bara vissa smaker är goda
    jag måste dra med zach till ikea när knäet läkt. och vi har inte fått hem alla möbler än. bäst att vänta. men jag vill ju! han förstår inte alls min facination med ikea. måste vara ngt kvinnligt?

• mira

jag har tur - min sambo gillar växter... och det sista man går igenom på ikea älmhult är växtavdelningen - han brukar bli på bättre humör då.

köksavdelningen då - borde ju passa en som gillar att laga mat...

någon som upptäckt flygfotona på eniro.se... iofs har ju lantmäteriet haft såna rätt länge men de här var i färg - bara att söka på ort och klicka runt. finns en hybrid med där gatorna är markerade. lite småkul om man inte har bättre för sig.

• tvärtom

annars är ju google.earth helt underbart!

jo, köksavdelningen blir nog bra den dag vi har hus... *s*
    synd att de inte har en mediaavdelning eller av man-passnig. de har ju lekland för barn...hum... kan se zach framför mig med sin lilla nummerlapp på magen lekandes i bollhavet *asg*

• mira

hm var så länge sen jag var inne på google earth.. de kanske har fått bättre upplösning på ronneby nu.

nej jag menar köksgeråd... inte köksluckor och diskbänkar.

du får väl dumpa henne på barnavdelningen... man kan nog leka lite där. lillan brukar inte vilja gå därifrån. annars har de inte sånt system för att ropa ut meddelanden... kanse går att sända radio i det.

• tvärtom

tyvärr gillar han inte barnavdelingen så mycket som jag vill... mest jag som hittar grjer där och han som säger nej... helst vill jag ha ett sånt grönt löv över sängen... vet inte hur jag skall övertala honom... några tips?

• mira

löv över sängen? var tvungen att kolla in hur ett sådant ser ut...

• tvärtom

det är så fina... som en sänghimel typ. zach tycker bara de är bansliga... skall han säga med sina radiostyrda bilar *s*

• mira

hm... jag håller nog med henne där. men så har vi rätt vuxet sovrum också. skulle inte riktigt passa in. mer i lillans rum. radiostyrda bilar... sambon brukar prata om att köpa sånt märklintåg till vår lilla 2-åriga dotter. precis vad hon önskar sig . hon gillar iofs bilar och bussar, grävmaskiner och dyl.

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3