• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • Bibabba

jaha, nu har jag kollat in "bröllops-ön" Största svårigheten verkade vara att lyfta benen över relingen på båten, fast jag fick rejält ont i bäckenet när jag låg o vilade under turen hemåt

Vera: Min jobbarkompis kräktes på natten innan hennes son föddes, men jag vet inte om det hade nåt samband

Mormor: nä IKEA utan pengar är inge kul

• Annione

Mira: Jo jag tycker att idag hade varit en bra dag oxå Men det verkar inte så.
    Mamma fyller på tisdag så det blir väl då. Men onsdag är det datum som sas på inskrivningen och 22/7 på ul.

Nu har jag iallafall sett lite regn. Önskar bara att det skulle åska en hel massa och vräka ner. Men man får vara nöjd med det lilla... Såg bilder på nyheterna från Dalarna och de hade ju verkligen regn!

• tinaaaaaa

vera79: jag har med hört att illamåendet kan komma och gå som det vill, hehe är väl bebisen som trycker på något, har med mått jätte illa de sista dagarna.

Svärföräldrana har varit här hela dagen idag, visst är det kul med besök men det är jobbigt att inte kunna vila sig lite när man är gravid. Bebisen har fått ett jätte fint skötbord (köpt på ikea) Och svärfar va så hjälpsam och skulle sätta ihop det med

Nu ska jag lägga mig och vila en stund..

• Stumpan82

Annione Visst är det härligt med regn Vi får lita på att bebisen tänker titta ut på onsdag istället

• Annione

Stumpan: Hoppas du inte har tagit ut dig idag! Jo det är skönt med regn nu. Behövs ju verkligen. Jo jag räknar med onsdag nu Marie ville ju slippa se mig på torsdag. Hon sa att hon nog inte trodde vi skulle ses på den bokade tiden, så jag hoppas ju på det!!!

• Stumpan82

Annione jo jag har nog tagit ut mig för mycket, men nu är det inte mycket kvar bara det sista i köket och det ska vi ta på tisdag morgon innan vi ska åka på mini semester innan flytten.Många här inne som har Marie,

• Annione

jag har Carina annars, men hon har semester. Hade andra Marie från början så detta är bm nr 3 för mig

• Jordgubben06

Annione:Hoppas det stämmer med datumet då ska hålla tummarna,har ju inget annat för mig i denna värme kan ju skriva med pekfingervalsen som jag brukar göra här på FL.
    Mitt första datum var ju 29/7 men det blir det kanske inte bäst att inrikta sig på den 3/8.

Hoppas det regnar mer i natt så man kan vara lite normal imorgon.
    Gärna lite åka oxå.

• Stumpan82

Mormor vad kul att börja få ordning på sakerna....

Annione okej, ja man får ju byta nu under semestertid jag hade pia någon gång nu...

jordgubben06 då får vi hoppas att din bebis tittar ut då

Om jag ska vänta på bebisen så lir det lite längre vi fick på inskrivningen 10/9 och på ultraljudet 6/9 men hoppas på tidigare

• Tate

Nyss hemkommen från Lund och min systers bröllop. Vår son var yngst på bröllopet. De andra med små barn hade varit smarta nog att ordna barnvakt. Fast alla våra barnvakter var ju på bröllopet... Å andra sidan går det tydligen alldeles utmärkt att mata en 21-månaders unge med pannbiff samtidigt som han springer upp och ner i en trappa. Däremor var det svårare at få i sig någonting själv...

Passade på att shoppa lite också. Vilken skillnad det är på utbudet. Polarn och pyret på Nova i Lund hade rea, och ta tre betala för två på alla reavarorna. Och då bestod 90% av den stora butiken av reavaror. Och alla storlekar fanns. Här tycker jag oftast att det är en halv klädstång med reavaror i märkliga storlekar.

Å andra sidan spar man ju hemskt mycket pengar när man inte lockas att köpa på sig en massa "onödiga" saker. Såsom snygga gravid och amningskläder till sig själv.

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3