• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • evaeng

vera79: neeeej VAD skoj hade varit tufft om ni låg i salarna bredvid varandra på förlossningen haha!
    jag och en annan här på fl var på förlossningen samma dag, hon fick ca 4 timmar efter mig!jag hörde när hon höred krystvärkar fast då hade jag som tur väl genom genomlidit förlossningen
    spännande!!hoppas det blir bebisar snart då

eio: ja det brukar ju alltid bli så, att det händer när det INTE ska hända! men du ska ju ändå inte greja och dona så sent i graviditeten du tycker inte om att brodera?
    jag broderade en jäätesöt nalle puh, födelsetavla när jag blev sjukskriven

• Tate

Hm jag hade lätt följt med och balettdansat mig igenom hela IKEA i Kalmar, om det inte vore för den där lilla bagatellen att jag inte har några pengar!Irriterande, för jag behöver verkligen en liten fin vit byrå at lägga bebiskläder i. Jag tvättar dem, men när de torkat så vet jag inte vart jag ska göra av dem! Pack allihop i bb-väskan kanske? Tror ni de blir förskräckta om jag checkar in med tre stora resväskor?

• mira

vi badade innan idag - i härtorpssjön - det var så skönt - helt ljummet. och av någon anledning massor av småttisar som badade - kanske folk fortfarande är rädda för kolerabakterien i havsvattnet.

• Bibabba

Tate: vi kan titta på byråavdelningen och tänka på dig
    Tvättar du nya saker du köpt eller är de gamla, använda? Jag brukar inte tvätta nya oanvända kläder, men man kanske behöver det till bebisen?

• mira

jag tvättar alltid nya kläder - även till mig själv. är bara ytterjackor och liknande som jag inte gör det med. kläder innehåller så mycket kemikalier och skit. bebiskläderna tvättade jag med parfymfritt tvätt och sköljmedel också.

• Bibabba

Mira: då har jag ju nåt att göra när jag går hemma med HP

• Tate

Blekingetösen - japp, tvättar allt nytt. Sonen fick massa utslag den gången jag glömde det, så det kör vi stenhårt på här hemma. Nästa unge lär väl även den ärva sin fars fina känsliga hy...

• Annione

Hej å hå ludentå! Ingen bebbe än. Men jag har bäddat rent i sängen och städat badrummet så inatt borde ju vattnet gå. Jag menar vart är bättre än i en renbäddad säng eller på ett nystädat badrumsgolv?
    Ska duscha nu sen lägga mig å läsa lite. Ska först välja bok.
    God natt på er!

• Jordgubben06

Annione: Jag tänkte samma tanke som du att om jag bäddar rent så lär det nog hända något i stil med att vattnet går,men imorgon ska ja bädda rent tänkte ja gör det när ja ätit frukost.
    Ja hoppas verkligen att det kan hjälpa dig!

Vattnet i Ekenäs va ok inte jättevarmt idag men svalkande!

• tinaaaaaa

Blekingetösen: jag jobbar nästa helg med, sen har jag inte fått något alls. HP? Men i morgon ska jag till ams och se om jag kan få ut några stämpel dagar sista månaden, hoppas på det, vill så gärna slippa ta föräldra dagar.

Annione: Hmm.. vilken envis bebis du har imagen. jo vattnet borde ju komma när man bättat rent och så

Nu ska jag se om, jag kan sova lite.

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3