• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • Annione

mira: vi fick vårt första nr härom dagen.

• Ylle

hade VF när fjompan var nu. fick av min mamma. bläddrade mest i dom. tyckte man visste det mesta som stod i dom.

• Haanna

Heej!

22 årig mamma här Mamma till lilla Nea "Linnea" som är 14 månader.

Kommer snart vara nyinflyttad i Blekinge, kommer så långt som ifrån Gävle *ler*. Behöver lite nya vänner, lite vänner till min dotter också *ler*. Så nån som bor i närheten av typ Pukavik/Brännelycke!?

Hoppas alla har det bra där ute i regnet.

Kramar från Hanna&Nea
  • eio
    Välkommen till Blekinge Haanna!!!!!!!!

Jaha, då har man varit runt och jagat madrass till spjälsängen....men eftersom vår spjälsäng är en IKEA säng så funkar självklart inte vanliga standardmått för spjälsäng till den.
    En vanlig spjälsäng som man köper på typ Små Hjärtan är 60x120. IKEAs mått är 55x112. Tji fick man för det!!! Kollade på internet och den som jag ville ha på IKEA kostade 269:- och det var ju riktigt överkomligt ju!
    Som tur är kom jag på att Tvärtom och Blekingetösen var på väg till IKEA så jag ringde snabbt upp Tvärtom och frågade om hon kunde tänka sig att köpa en ny madrass åt mig.
    Och det kunde den underbara människan!! Tack snälla för det!!!!!! Kyss

Nu har jag även gått igenom alla kartonger med barnkläder som jag haft på vinden.....en hel del kan jag säga, men det visar sig att det inte alls var mycket som var i nyfödd stl. Så nu måste jag nog komplettera med en del bodys och annat för första tiden. Stackars mig , det är ju verkligen jättetråkigt att köpa gulliga bebiskläder!!! *s*

Hoppas ni andra haft det bra i regnet idag. Jag har iallafall njutit av att inte svettas!!
  • Bibabba

Eio: din madrass är inhandlad. När Tvärtom pratade med dig o lovade att köpa madrass hoppades jag att det inte var till dubbelsängen, för den hade inte fått plats i bilen!

Ang lakan så har ju IKEA som sagt specialmått, vilket även gäller lakanen. Tänk på det innan ni handlar där! Jag väntar med lakan till säng är inköpt.

Har aldrig nånsin sett så mkt folk på IKEA förut! Alla som haft lånbgt till IKEA innan hade bestämt sig för att åka till det nya nu, och vädret gjorde väl sitt till. Vad sägs om att stå i kö 25 min innan man ens kom fram till brickorna i restaurangen, coh sen få kalla köttbullar o gå och klaga! Tur vi var två!

Ang mammakläder så har Lindex på Amiralen detta, men ej strumpbyxor som finns i stan däremot. Jag tycker HM har bästa mammakläderna!

• Bibabba

Stumpan: jag har symaskin, så om du vill ha hjälp med lakan eller annat kan du komma hit.

• eio

Blekingetösen - Tack underbara snälla ni!!!! Nja, madrass till dubbelsäng hade väl kanske varit att ta i lite!!
    Typiskt att det var så mycket folk.

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3