• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • Stumpan82

eio handduk med huva har dom söta på lindex, det märket som heter Hello Baby. Spjälsängsmadrass har dom på babyproffsen men bäddmadrass till för 449:-

Någon som vet vart man kan hitta bra och billiga lakan till spjälsängen???

• Leeanlej

man kan ju sy egna. om man har ett lakan med hål på ena sidan eller så så är det bara att klippa av i lagom storlek och sy in kanterna

• Leeanlej

har gardiner och tygbitar i marimekkotyg som är för korta för denna lägenheten... funderar på att göra täcke av dem. Är det någon som har måtten på ett vanligt bebistäcke?

• Ylle

törs ni låta kidsen bada i koleravattnet?

vi låter bli tills vidare.

inte för att det är nåt vidare badväder idag, men ändå.

• Ylle

billiga lakan finns på ikea. lite långt kanske.

det skönaste är väl att sy om gamla lakan kan jag tro. om man nu ids.

• mira

här öser det ju ner och är riktigt "kallt" idag så man behöver inte fundera så mkt på bad. annars vet jag inte - vore en tråkig sommar utan att ha badat. men nojig som man är kollar man väl lite extra först efter oläkta sår om man nu sticker till badet.

• Leeanlej

Hehe...jag har, men syr inte själv... så jag fick min moster till att sy gardiner när hon var o hälsade på.
    Du kan ju göra samma sak=) Om du åker o hälsar på någon som syr bra så kan du ju ta med din lakanet ifråga o be snällt?

• Stumpan82

Leeanlej inte så lätt när närmaste släkt bor 50 mil bort och inte så många vänner i Blekinge

• mira

antagligen inte så svårt att sy till egna lakan. tänkte göra det först men sen blev det att vi köpte i Ullared. Det svåra i så fall är nog att klippa riktigt rakt... men har man ett att mäta på så. symaskinen här används till enklare saker som att laga kläder och sy lite gardiner/kuddar osv. den är lite gammal men den funkar ju - hade gärna köpt en ny men de kostar ju en slant - vill ha en av bra kvalitet i så fall för jag kör en gammal singer nu.

har du nåt lakan du vill sy till då stumpan?

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3